اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تهیه و بازنگری طرح هادی در 258 روستای زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه و بازنگری طرح هادی در 258 روستای زنجان در دو سال گذشته خبر داد.

تهیه و بازنگری طرح هادی در 258 روستای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، بازنگری طرح‌های هادی، سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است، اظهار کرد: در دو سال گذشته، طرح هادی در 258 روستای استان تهیه و بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: با هدف شناسایی نیازهای جدید و برنامه‌ریزی‌های لازم، طرح هادی  254روستای این استان نیازمند بازنگری است.
وی با بیان اینکه، طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: بازنگری طرح هادی پس از تکمیل دوره 10 ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از 10 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز باید بررسی و تحلیل قرار گرفته و تایید شوند.
خواجه‌ای از بازنگری طرح هادی در 419 روستای استان از ابتدا تاکنون خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای استان را دارد.   
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: این طرح‌‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است. 
وی به اجرای طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: تاکنون طرح هادی در 448 روستاهای بالای20 خانوار در استان به میزان 63.7 درصد اجرا شده که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.
پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول