اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رتبه شهرستان‌های تهران درخصوص نوسازی بافت‌ فرسوده

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران وضعیت شهرستان‌های استان در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده را تشریح کرد.

رتبه شهرستان‌های تهران درخصوص نوسازی بافت‌ فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: بعد از شهر تهران، شهرستان بهارستان با سه شهر (نسیم شهر، گلستان و صالحیه) توانسته است با ثبت ۱۷۸۴ مورد نوسازی مردمی در سامانه ستاد ملی در رتبه بالاتری نسبت به شهرهای دیگر استان تهران قرار بگیرد.

وی گفت: به دنبال پایلوت شدن شهرستان بهارستان به عنوان شهر بازآفرینی طی سال گذشته و برنامه‌ریزی و اقدام خوب شهرداران این شهرستان آمار بالایی در سامانه ستاد ملی بازآفرینی ثبت شده است و باید از شهرداران سایر شهرستان‌های استان تهران خواست با جدیت بیشتری نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: شهرهای قدس، اسلامشهر و شهریار با ۸۲۰، ۴۴۳ و ۴۳۱ مورد در رتبه‌های بعدی نوسازی پس از بهارستان قرار دارند اما آمار سایر شهرهای استان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

جنتی افزود: بهترین حالت نوسازی به لحاظ برنامه‌ریزی فضاهای شهری و خدمات‌رسانی دستگاه‌های خدمت‌رسان آب، برق و گاز مربوط به بافت‌های شهری داخل محدوده‌های شهری است و نوسازی و ساخت و ساز مسکن با احتساب تمام این شرایط در بافت‌های فرسوده بهترین حالت از نوسازی شهری است.

وی گفت: به لحاظ سایر مباحث همچون مدیریت بحران‌های شهری، به حداقل رساندن آسیب‌ها در زمان زلزله و روند درست انجام فرآیندهای شهرسازی و معماری نیز بهتر است به جای ساخت و ساز در حاشیه شهرها و الحاق زمین به محدوده‌های شهری به جهت ساخت نهضت ملی مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده در داخل شهرها با استفاده از مشوق‌هایی همچون تخفیفات شهرداری‌ها، تخفیف سازمان نظام مهندسی و تسهیلات بانکی در الویت کار دولت و شهرداری‌ها قرار بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول