اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بصیرت و مهارت از مولفه‌های مهم یک طلبه است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی بصیرت و مهارت را دو مولفه مهم یک طلبه برشمرد و گفت: طلاب و روحانیون باید زمان‌شناس باشند و دشمن و شگردهایش را بشناسند و به موقع عمل کنند.

بصیرت و مهارت از مولفه‌های مهم یک طلبه است

به گزارش خبرگزاری فارس ازتربت حیدریه، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، امروز در گردهمایی بصیرتی طلاب و روحانیون حوزه علمیه هراتی به مولفه های مهم رسیدن به جامعیت برای طلاب اشاره و اظهار کرد : برای رسیدن به جامعیت طلاب و روحانیون باید در گام نخست معرفت داشته ومسئله خدا و هدف به زندگی برای یک طلبه حل و دین داری آگاهانه و عاشقانه داشته باشند و معارف کلیدی اعم از توحید و معاد و نبوت را بدانند .

وی تصریح کرد: در گام دوم، طلاب باید علم به علوم و پایه های درسی محکم داشته باشند. چرا که اگر هدفمند تحصیل کنند همه دروس رنگ و بوی خدا و سربازی امام زمان (عج) پیدا می‌کند، لذا دروس را عبادت می‌دانند و خوب درس می‌خوانند.

حجت الاسلام نظافت،  گام سوم طلاب برای رسیدن به جامعیت را معنویت دانست و گفت : اگر کسی معنویت نداشته باشد طلبگی معنایی ندارد. لذا این لذت خاص خدا دل را آماده پذیرش معارف بلند پرودگار می‌کند. در عین حال معنویت، ماموریت ها را با موفقیت به سرانجام می‌رساند. 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی بیان کرد: یکی دیگر از مولفه های جامعیت طلاب، اخلاق‌مداری است و این به‌ معنای هنر ارتباط موثر با مردم است و هر طلبه‌ای باید محبوب باشد و اگر نتواند بر دل‌ها حکومت کند کاری از پیش نمی‌رود و این نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی و تمرین مستمر دارد. 

وی گفت : طلبه باید سیاسی با مبنا باشد نه سیاست زده، باید بداند چرا سیاست عین دیانت ما هست و این مولفه از واجبات یک طلبه است. 

وی تاکید کرد: برخی از مردم ذهنی مملو از شبهه از انقلاب و نظام دارند، لذا تاکید رهبری انقلاب بر جهاد تبیین به عنوان یک فریضه و مهم بدان خاطر است که نخبگان، خواص، طلاب علوم دینی با ارتباط‌گیری با مردم اذهان مملو از شبهه را پاسخ مناسب بدهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول