اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رشد 3برابری اعتکاف‌ دانش‌آموزی و دانشجویی در کشور

مسئول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف کشور با اشاره به اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی برای معتکفین گفت: امسال در اعتکاف‌های دانش‌آموزی و دانشجویی شاهد رشد سه برابری هستیم.

رشد 3برابری اعتکاف‌ دانش‌آموزی و دانشجویی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقوی عصر امروز در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی برای معتکفین در مساجد سراسر کشور برنامه‌ریزی شده که در حال اجرا است.

مسئول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: در مساجد سطح کشور مشاوره‌های تخصصی با موضوعات خانواده، ازدواج، فرزندآوری، تربیتی، تحصیلی و... به صورت گسترده در حال انجام است.

وی اضافه کرد: حلقه‌های معرفت افزایی با موضوع مهدویت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و حلقه‌های قرآنی با موضوع مفاهیم، گزیده تفسیر، روخوانی و روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم نیز در مراسم معنوی اعتکاف در حال برگزاری است.

نقوی مطرح کرد: ۱۰۰ راوی از انجمن راویان فتح با ستاد مرکزی اعتکاف به صورت گسترده همکاری دارند و مباحث مرتبط با جهاد، ایثار و مقاومت را برای معتکفین تبیین می‌کنند.

مسئول فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف کشور سخنرانی خطبا و روحانیون در محفل‌های مراسم اعتکاف را از مهمترین برنامه‌ها دانست و بیان کرد: مراسم اعتکاف امسال، برپایی یادواره‌های شهدا و تجدید بیعت با امام راحل و شهدا است که در بسیاری از مساجد همزمان با شب دوم اعتکاف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در اعتکاف‌های دانش‌آموزی با میدان داری ۲۰ طلبه و دانشجوی متخصص، الگوسازی شهدایی با اجرای برنامه‌های مختلف از ابتدای مراسم اعتکاف تا پایان این برنامه معنوی داشته‌ایم.

نقوی خاطر نشان کرد: امسال در اعتکاف‌های دانش‌آموزی و دانشجویی آنچه که تا کنون برآورد شده است، شاهد رشد سه برابری این اعتکاف‌ها هستیم.

پایان پیام/ ۷۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول