اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری هفته موسیقی ایرانی در تقویم رسمی کشور

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های وزیر فرهنگ و سایر متولیان امر یک هفته را در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته موسیقی ایرانی نامگذاری کنیم.

پیگیری هفته موسیقی ایرانی در تقویم رسمی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی عباس ستایشگر امشب در آیین پایانی شب‌های موسیقی هگمتانه در سالن هنری ابن سینا ضمن قدردانی از همراهی هنرمندان و مردم هنردوست همدان اظهار کرد: سالهاست موسیقی به عنوان یک چراغ هر شب فروزان در خانه‌های ما روشن است و دور از جناح‌بازی‌ها ارتباط عمیقی با مردم دارد. 

وی افزود: همراهی هنرمندان و عموم مردم استان همدان و رقم خوردن زیبایی‌های این اتفاق مبارک در شب‌های موسیقی هگمتانه گره خوردن فرهنگ و اصالت ایرانی را به خوبی نشان داد. 

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در ادامه از پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ارتقای شب‌های موسیقی هگمتانه و تعمیم به کشور استقبال کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های وزیر فرهنگ و سایر متولیان امر یک هفته را در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته موسیقی ایرانی نامگذاری کنیم و در همه ٣۴ استان کشور این اتفاق مبارک برقرار شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز با اشاره به هنرنمایی موسیقی در فطرت پاک انسان اظهار کرد: هنر موسیقی محاسبه متکی به طبیعت و فطرت بشر است که خرد انسانی آن محاسبه را براساس تجربه می‌داند.

مسعود ویژه گفت: این هنر تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی بوده که در درجه اول حنجره انسان‌ها و در درجه دوم انواع سازهای ساخت بشر را در برمی‌گیرد.

 وی به الهی بودن هنر موسیقی اشاره کرد و گفت: صدایی که از حنجره خواننده صادر می‌شود مربوط به خدای متعال است که باید در راه خدا باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن قدردانی از اجرای برنامه گروه‌های موسیقی سنتی و محلی استان و برگزاری کلاس‌ها با حضور اساتید کشوری که حاصل چندین ماه تلاش و کوشش انجمن موسیقی بود ابراز امیدواری کرد این اتفاق مهم هر ساله در استان هنرمندپرور رقم بخورد. 

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تقدیر از همراهی هنرمندان و مردم هنردوست استان همدان برای رقم زدن این اتفاق به یادمانی گفت: حضور مردم فرهنگ دوست استان در شب‌های موسیقی هگمتانه سرشار از ذوق و شوق بود و امید داریم تا آنها ما را برای ارتقای این اتفاق مبارک همراهی کنند. 

هادی فیض‌منش از انجمن‌های موسیقی استان نیز قدردانی کرد و افزود: از مردم با فرهنگ همدان و از روئسای ادارات شهرستان که در این مسیر همراه ما بودند، قدردانی می‌کنیم.

وی از جشنواره فیلم فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر در همدان سخن گفت و عنوان کرد: تمام این اتفاقات و اقدامات هنری برای دلخوشی و شاد کردن مردم است.

رئیس انجمن موسیقی استان همدان هم گزارشی از فعالیت‌های این انجمن ارائه داد و گفت: در مدتی که خدمتگزار اهالی موسیقی بودم ۳۰۰ برنامه اعم از برگزاری کنسرت، ورکشاپ کلاس‌های موسیقی را برگزار کردیم. 

علی آقامحمدی به فعالیت انجمن موسیقی در ایام همه‌گیری ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا هم جشنواره‌های آنلاین برگزار کردیم که یکی از آنها جشنواره آوای سلامت بود.

وی درباره شب‌های موسیقی هگمتانه گفت: بعد از انتشار فراخوان ۵۳ گروه از استان همدان که شامل ٢۵ گروه موسیقی ایرانی و ٢٨ گروه موسیقی عاشقی اعلام آمادگی کردند که در نهایت ١٩ گروه به اجرای برنامه پرداختند.

گفتنی است در این اختتامیه دو گروه موسیقی آوای فاخته و آئین به اجرای برنامه پرداختند.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول