اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

پرداخت وام شهریه دانشجویان در بروبیای صندوق رفاه و سازمان برنامه و بودجه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از ایجاد مشکل برای پرداخت وام شهریه دانشجویان در سال آینده خبر می‌دهد، این در حالی است که نمایندگان مجلس در جلسه علنی سوم بهمن ماه تصویب کردند که صددرصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ تا سقف ۳۰۰۰ میلیارد ریال به صندوق رفاه دانشجویی اختصاص یابد.

پرداخت وام شهریه دانشجویان در بروبیای صندوق رفاه و سازمان برنامه و بودجه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان گلایه دارند که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و میزان افزایش شهریه‌ها برای پرداخت شهریه با مشکل مواجه هستند و باید تحت حمایت دانشگاه قرار بگیرند، آنها این حمایت را از طریق دریافت وام شهریه دانشجویان خواستار شده‌اند.

از طرفی مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه در آخرین اظهارنظر پیرامون پرداخت وام دانشجویی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفته است: اگر سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی برای بودجه وام شهریه دانشجویان در قانون بودجه ۱۴۰۳ نبیند امکان پرداخت این وام از سوی صندوق رفاه دانشجویان با مشکل مواجه خواهد شد و ترم گذشته نیز حدود فقط ۲ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده پرداخت کرده‌ایم در صورتی که مبلغ مورد نیاز دانشجویان شهریه پرداز برای وام شهریه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وام شهریه دانشجویان یکی از انواع وام‌های دانشجویی (ودیعه مسکن متاهلی، ضروری، تحصیلی و شهریه دانشجویان) است که از سوی صندوق رفاه به دانشجویان واجد شرایط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تعلق می‌گیرد که به گفته گنجی هنوز جداول بودجه بیرون نیامده است اما هشدار می دهیم در صورت نبود ردیف خاص بودجه امکان پرداخت این وام را نخواهیم داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان علت این مسأله را در صفر شدن وجوه اداره شده دانسته و می‌گوید: در بندی به نام بند الف تبصره ۹ قبل و ۱۲ فعلی آمده است که از محل وجوه اداره شده، وام شهریه برای دانشجویان دانشگاه آزاد و دیگر موسسات داده شود اما وجوه اداره شده امسال برگشتی نخواهد داشت چون در سال ۱۴۰۲ این باز پرداخت ها به اتمام رسیده است.

این در حالی است که نمایندگان مجلس در جلسه علنی سوم بهمن ماه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، بند (ب) تبصره ۱۲ این لایحه را تصویب کردند و براساس آن صددرصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود و وجوه مذکور تا سقف ۳۰۰۰ میلیارد ریال به صندوق رفاه دانشجویی اختصاص می‌یابد مبلغی که دیگر وجود خارجی ندارد. پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول