اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حضور 128 ورزشکار از 30 کشور جهان در یزد

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به آغاز رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون بزرگسالان از 10 بهمن ماه در این استان، گفت:‌ در این دوره مسابقات 128 ورزشکار از 30 کشور جهان میهمان یزدی ها شدند.

حضور 128 ورزشکار از 30 کشور جهان در یزد

زهیر حاجی‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در خصوص مسابقات بین‌المللی بدمینتون (جام فجر) به خبرنگار فارس اظهار کرد: این دوره یکی از معتبرترین رقابت‌های ورزشی کشور است که با حضور ورزشکاران از کشور‌های مختلف به میزبانی استان یزد از برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مسابقات کشوری بدمینتون جوانان ایران از امروز در استان یزد آغاز می‌شود، افزود: رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون بزرگسالان هم از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه در سالن امام علی(ع) دانشگاه یزد برگزار می‌شود، که با توجه به برخورداری از امتیاز رنگینگ المپیک بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد حضور ۱۲۸ ورزشکار خارجی از ۳۰ کشور جهان و همچنین ملی پوشان ایران اسلامی را از جمله مهمترین مزیت این رقابت‌های بین‌المللی در استان یزد دانست و گفت‌: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مراسم افتتاحیه این مسابقات ساعت ۱۸:۳۰ روز دهم بهمن ماه در محل برگزاری مسابقات انجام می‌شود.

حاجی‌حسینی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که توسعه ورزش یکی از عوامل توسعه پایدار استان است که در سند یزد نوین نیز به آن توجه جدی شده، تصریح کرد: در این سند ورزش نیز در کنار یازده محور مورد تاکید استان قرار گرفته و جدای از دیگر مسائل اصلی استان دیده نشده است.

وی معرفی ظرفیت‌های استان یزد به یک میلیارد نفر از مردم جهان، خاطرنشان کرد:‌ قطعاً یکی از ابزارهای کمک کننده در این رابطه مسئله ورزش است و ورزشکاران حاضر در این مسابقات می‌تواند با ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری آشنا شوند و سفیر یزد در نقاط مختلف جهان باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان این‌که نماد این دوره مسابقات «پرنده هوبره» است که در معرض انقراض قرار گرفته، گفت: در ورود محل برگزاری مسابقات نخلی قرار داده شده که بیانگر نماد فرهنگی یزدی‌هاست و امیدواریم ضمن برگزاری شایسته این مسابقات، به اهداف ترسیم شده برای این رویداد برسیم.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول