اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ارائه راهکار و حل مسائل کشور از طریق پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه جهت‌گیری این دانشگاه به سمت علوم نوظهور و حل مسائل کشور است، گفت: تمام رساله‌های دکتری از مسائل کلان کشور، اولویت‌های کشور و اسناد بالادستی کشور انتخاب می‌شوند.

ارائه راهکار و حل مسائل کشور از طریق پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها

داود حسین‌پور معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره سیر تطور پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، گفت: متناسب با ظهور علم و تکامل و تطوری که در علوم وجود دارد؛ حتماً موضوعات رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها هم تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر به سمتی می‌رویم که به مسائل کلان کشور و خلاءهای مرز دانش و نظری بیشتر پرداخته می‌شود. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاه علوم انسانی که در کشور فعالیت می‌کند، افزود: قطعاً جهت‌گیری ما به سمت علوم نوظهور و حل مسائل کشور است. برای ساماندهی و جهت‌دهی این سیر تطور طرحی را تحت عنوان طرح هدفمندی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها پیاده کرده‌ایم.

* ۵۰ درصد پایان‌نامه‌ها از اولویت‌های اساسی کشور انتخاب می‌شوند

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: تمام رساله‌های دکتری از مسائل کلان کشور، اولویت‌های کشور و اسناد بالادستی کشور انتخاب می‌شوند؛ بنابراین پایان‌نامه‌ها به سمت آنچه که نیاز کشور است جهت پیدا کرده است و در قالب یک شورای هدفمندی رساله این موضوعات، بررسی، تأیید و انتخاب می‌شوند. 

حسین‌پور تأکید کرد: با وجود اینکه تعداد پایان‌نامه‌ها زیاد است، ۵۰ درصد پایان‌نامه‌ها اولویت‌های اساسی کشور را انتخاب می‌کنند و بخش دیگر به موضوعاتی اختصاص یافته تا دانشجویان با اساتید خود برای انتخاب موضوع به توافق برسند. 

وی گفت: در حال حاضر به نقطه خوبی رسیده‌ایم که رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها به سراغ مسائلی می‌روند که جزو مسائل کشور است و راهکارایی که در قالب رساله و پایان‌نامه برای مسائل کلان کشور مطرح می‌شود می‌تواند مشکلاتی که در سازمان‌ها وجود دارد را برطرف کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول