اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش اوکراین به سرنگونی عامدانه هواپیمای حامل اسرای جنگی

ارتش اوکراین می‌گوید هیچ اطلاعات معتبری درباره اینکه هواپیمای سرنگون‌شده روسی حامل چه چیزی بوده در اختیار نداشته است.

واکنش اوکراین به سرنگونی عامدانه هواپیمای حامل اسرای جنگی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش اوکراین می‌گوید هیچ اطلاعات معتبری درباره اینکه هواپیمای سرنگون‌شده روسی حامل چه چیزی بوده در اختیار نداشته است.

دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین همچنین گفت که از کی‌یف درخواستی برای تضمین امنیت حریم هوایی اطراف بلگرود، همانند سایر فرایندهای تبادل اسرا مطرح نشده است.

دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین همچنین گفت که قرار بوده فرایند تبادل اسرا با روسیه روز چهارشنبه انجام شود و کی‌یف تمامی شرایط را رعایت کرده است.

ساعتی قبل‌تر وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با تأکید بر این‌که اوکراین ذات واقعی خود را با سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه نشان داد، گفت که کی‌یف عمداً هواپیمای حامل اسرای جنگی اوکراین را منهدم کرد.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه می‌گوید که اوکراین آگاهانه یک هواپیمای روس را به همراه اسرای جنگی خود این کشور ساقط کرد تا وصله این «اقدام تروریستی» را به مسکو بچسباند.

طبق این گزارش،‌ هواپیمای پرواز «چکالوفسکی – بلگورود» که حامل اسرای جنگی اوکراینی برای مبادله بود، حدود ساعت ۱۱:۱۵ به وقت مسکو توسط کی‌یف سرنگون شد و ۶۵ اسیر جنگی اوکراین به همراه ۶ خدمه و سه همراه روس اسرای جنگی کشته شدند.

طبق گفته وزارت دفاع روسیه، بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار بود که بعد ازظهر امروز به وقت محلیف تبادل اسرا در ایست بازرسی کولوتیلوکا در مرز روسیه و اوکراین انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول