اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مقاوم‌سازی ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان مقاوم‌سازی و در این راستا تا کنون ۲ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

مقاوم‌سازی ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرشید ریاحی گفت: حریم کیفی رودخانه زاینده‌رود بیش از ۳۰ درصد محدوده طرح‌ هادی روستا‌های سامان را در برگرفته و موجب محدودیت در ساخت و ساز برای اهالی شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: حریم راه‌های بین روستایی نیز مشکلاتی برای ساخت و ساز در بدنه اصلی روستا‌ها به وجود آورده که هماهنگی لازم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و موضوع در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه توپوگرافی و شیب‌های تند یکی دیگر از محدودیت‌های توسعه کالبدی روستا‌های این شهرستان به شمار می‌رود، اضافه کرد: از این رو اجرای شبکه فاضلاب جهت کاهش حریم کیفی، پیگیری کاهش حریم راه‌های بین روستایی و شناسایی سایت‌های سرریز جمعیت روستا‌ها برای توسعه روستا‌ها دارای اهمیت است.

ریاحی افزود: تا کنون ۸ سایت سرریز جمعیت با مساحت ۲۳۵ هکتار شناسایی و مراحل انجام استعلامات در دست اقدام و موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی و توسعه مطرح و در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان سامان مقاوم‌سازی شده و در این راستا تا کنون ۲ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول