اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دنبال تبدیل اثر هنری به محصول هستیم؛ تغییر نگاه «گنجینه‌ای» به آثار در حوزه هنری

محمدزرویی مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری از رویکرد جدید این مرکز در سال آینده خبر داد و گفت: نگاهمان به تولید محصول بیشتر می‌شود و هنر را به شکل کاربردی استفاده خواهیم کرد.

دنبال تبدیل اثر هنری به محصول هستیم؛ تغییر نگاه «گنجینه‌ای» به آثار در حوزه هنری

محمد زرویی نصرآباد مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های جدید حوزه هنری گفت: تمرکز ما در سال آینده بر آموزش و تولید اثر است. عموما تولید آثار به صورت گنجینه‌ای بود اما سال آینده متمرکز بر این موضوع نیست.

وی ادامه داد: سال آینده نگاه ما محصول محور است؛ اگر قرار بر تولید کاری باشد به عنوان یک محصول استفاده می‌شود. به طور مثال اگر کار خطی انجام می‌شود فقط به عنوان کار خط آن را نمی‌بینیم. تمام آن‌ها می‌تواند در قالب یک کتاب درآید. اگر شاهنامه‌ای را بخواهیم به عنوان آثار فاخر ماندگار در تاریخ ایران ببینیم در این اتفاق چه کاری کرده‌ایم؟

مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: در سال آینده نگاهمان به محصول بیشتر خواهد شد. هنر را کاربردی می‌کنیم و آن را مورد استفاده خانواده‌ها قرار خواهیم داد.

نگاه حرفه‌ای به هنرمندان

زرویی با اشاره به کشف استعداد آموزش‌یافتگان اظهار کرد: بخشی از آموزش استعداد‌یابی است. زمانی که صحبت از آموزش می‌شود باید کلاس‌ها و کارگاه‌هایی را برگزار کنیم که در آن کشف استعداد صورت گیرد. البته نگاه ما نگاه مبتدی نیست؛ نگاه به هنرمندانی است که به سطح ممتازی رسیده‌اند و از آن‌جا به کمک اساتید به تولید اثر می‌رسند.

وی درباره حمایت حوزه هنری از هنرمندان در فروش آثارشان خاطرنشان کرد: زمانی که اثر هنری به محصول تبدیل می‌شود بازار بهتری برای آن می‌توان رقم زد. اگر اثر را تنها به عنوان اثری تزئینی ببینیم می‌توان فقط در نمایشگاه‌ها از آن استفاده کرد و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن آن اثر در گنجینه یا حراج خریداری می‌شود که تاثیری در ارتزاق هنرمند ندارد. اما زمانی که اثر هنری به محصول تبدیل شود به هنرمند حق اثر داده می‌شود و این اتفاق مداوم رخ می‌دهد.

زرویی گفت: زمانی که اثر هنری در گنجینه قرار می‌گیرد یکبار به فروش رفته است و از نظر جریان اقتصادی برای هنرمند دیگرعایدی ندارد اما زمانی که به محصول تبدیل می‌شود اتفاقات مالی برای هنرمند رخ می‌دهد که ما به دنبال آن هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول