اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روزانه بالغ بر 22 میلیون متر مکعب گاز در استان مرکزی مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: در استان مرکزی روزانه بالغ بر 22 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود که 30 درصد آن مربوط به بخش خانگی است.

روزانه بالغ بر 22 میلیون متر مکعب گاز در استان مرکزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مهدی کمال آبادی ظهر امروز در آیین همیار گاز که با حضور دانش آموزان مدارس ساوه در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: در استان مرکزی روزانه بالغ بر 22 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود که 30 درصد آن مربوط به بخش خانگی و مابقی مربوط به صنایع، نیروگاه و ... است.

وی با بیان اینکه اکنون 99.8 درصد استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارد، افزود: با توجه به اهمیت استفاده از انرژی و بهره‌مندی خانواده‌ها از یارانه دولتی گاز لازم است صرفه جویی در دستور کار مشترکان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان نخستین استان سبز در حوزه گازرسانی در کشور محسوب می‌شود و در زمینه گازرسانی به صنایع نیز جزء چهار استان نخست به شمار می‌آییم.

کمال آبادی با ابراز امیدواری در خصوص گازرسانی به همه نقاط استان گفت: در حال حاضر 35 شهر و یک هزار و 20 روستا در استان مرکزی از این نعمت الهی بهره مند هستند که در دهه فجر سال جاری در دو روستای پلنگ آباد و حریقان از توابع بخش نوبران ساوه گازرسانی و اتصال به شبکه توزیع صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین با بیان اینکه کودکان و نوجوانان می‌توانند اثرگذاری خوبی در صرفه جویی داشته باشند، ادامه داد: دانش آموزان در  زمانی که در منزل هستند در خصوص صرفه جویی دقت لازم را داشته باشند و به خانواده‌های خود در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همیاران گاز می‌توانند در جهت الگوسازی و توسعه فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی کمک حال شرکت گاز باشند و آموخته های خود را بین دیگر دوستان خود ترویج دهند.

گفتنی است در حاشیه این برنامه کارگاه آموزشی در خصوص منابع انرژی و اهمیت صرفه جویی برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول