اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اختصاص بیش از 124 میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون به استان مرکزی

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی مرکزی گفت: از محل تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در سال جاری مبلغ 124 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 124 میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون به استان مرکزی

مرجان نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به اینکه از محل تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در سال جاری مبلغ 124 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت، اظهار کرد: تعداد 990 پرونده خرید دستگاه با تسهیلاتی به مبلغ 149 میلیارد تومان به بانک ارسال شده است که 20 درصد بیش از اعتبار اختصاصی می باشد.

وی افزود: با تلاش مسووولان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی مبلغ 43 میلیارد تومان  این اعتبار جذب و برای حدود 4 میلیارد تومان آن پرونده آماده پرداخت در بانک وجود دارد که به محض باز شدن سامانه سماک جذب و پرداخت انجام خواهد شد.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی مرکزی ادامه داد: در حال حاضر حدود 35 درصد سهمیه استان جذب شده که شهرستان کمیجان با 64 درصد جذب در رتبه اول، خمین با 46  درصد و سپس آشتیان با جذب 44 درصد، در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ترین جذب در حوزه مکانیزاسیون زراعت برای خرید انواع دستگاه‌های کارنده، دستگاه‌های کشت مستقیم، عمیق کارها، سمپاش‌ها، انواع ادوات خاک ورزی بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در بخش مکانیزاسیون باغی تاکنون 160 دستگاه تیلر و سایر ادوات به بانک معرفی شده که تعداد 32 دستگاه جذب گردیده است، در بخش دام و طیور نیز 12 میلیارد تومان پرونده به بانک ارسال شده است که تنها یک مورد پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.

نوروزی اختصاص تدریجی اعتبارات، بسته بودن سامانه سماک پرداخت تسهیلات در ماههای قبل، عدم تطابق قیمت پیش فاکتورهای صادره با سامانه 124 و سود بالای تسهیلات نسبت به سالهای قبل را علت کندی در جذب اعتبارت اعلام کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول