اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رسانه عبری: اعلام برائت از اسرائیل برای شرکت‌های کشتیرانی نفع اقتصادی دارد

رسانه صهیونیستی گزارش داد شرکت‌های تجارت دریایی که ارتباط خود را با بنادر اسرائیلی قطع کرده اند از سفارش بیشتری برای حمل و نقل کانتینری کالاها برخوردار شده‌اند.

رسانه عبری: اعلام برائت از اسرائیل برای شرکت‌های کشتیرانی نفع اقتصادی دارد

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: «برای شرکت‌های کشتیرانی بین المللی اعلام قطع  ارتباط با بنادر اسرائیل و اعلام عمومی این موضوع توسط کشتی‌هایشان از طریق دستگاه‌های اطلاعات ناوبری در هنگام عبور از دریای سرخ برای آنها سود آور هم شده است» این را روزنامه عبری گلوبز منتشر کرده است.

این روزنامه گزارش داد، تصمیم چند هفته پیش شرکت کشتیرانی چینی کاسکو برای قطع تعامل با بنادر اسرائیل در ابتدا اهتمام و نگرانی بین المللی را برانگیخت، اما امروز شد که چین از این کار خود سود برده است.
حملات آمریکا و انگلیس به یمن در واکنش به تقابل نیروهای مسلح یمن با کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی به تنش ها در دریای سرخ دامن زده و کشتی های بیشتری ر ا از آنجا دور کرده است.

گلوبز افزود، مجله خبری کشتیرانی لویدز لیست اعلام کرده که تصمیم خطوط کشتیرانی بزرگ و در راس آن گروه کشتیرانی دانمارکی مرسک در جلوگیری از عبور از دریای سرخ از ۱۷ دسامبر گذشته، منجر به کاهش تعداد کشتی‌های عبوری این شرکت از این منطقه از بیش از ۱۰۰ کشتی به ۳۶ کشتی در هفته شده است .

 

 

بر اساس این گزارش اجتناب از دریای سرخ که ۱۲ درصد تجارت جهانی از آن عبور می‌کند، به معنای یک سفر طولانی‌تر به مدت دو یا سه هفته بیشتر از طریق مسیر دماغه امید نیک است.

چینی‌ها ضرر نکردند

به نوشته گلوبز بزرگترین ذینفع از این کاهش حرکت کشتی‌های باری در دریای سرخ و اعلام برائت از اسرائیل، شرکت‌های کوچکی هستند که کشتی‌هایشان اعلام می‌کنن، اصلا به اسرائیل وابسته نیستند، چیزی که یمنی‌ها خواهان آن هستند و همچنین کشتی‌های متعلق به چین نیز نفع برده‌اند که تعداد آنها در دریای سرخ به تناسب تعداد کل کشتی‌های عبوری ازاین منطقه افزایش یافته است.
این روزنامه افزود: رویکرد چینی‌ها بدون هیچ شکی نشان می‌دهد که علاوه بر فشارهایی که پکن به دنبال تحمیل آن بر اسرائیل است(توقف جنگ غزه) به منافع اقتصادی ناشی از این واقعیت نیز اهتمام دارد که واردکنندگان کوچک اروپایی از شرق را به شدت به خطوط کشتیرانی چینی وابسته کرده است.

 

این روزنامه اسرائیلی تأیید کرد که با توجه به اینکه  مسیر دریای سرخ بسیار کوتاه تر از مسیر جنوب افریقاست کشتی‌های کاسکو در مقایسه با رقبا از تقاضای بیشتری برای حمل و نقل کانتینری برخوردار شده‌اند.

 گروه کشتیرانی دانمارکی مرسک دیروز اعلام کرد که مسیر خدمات کانتینری ME2 را از دریای سرخ و خلیج عدن به دماغه امید خوب منحرف خواهد کرد و این را در یادداشتی مشاوره ای به مشتریان خود اطلاع داد.  سرویس خدمات کانتینری ME2 ایتالیا و غرب مدیترانه را به سواحل شرقی هند و امارات متصل می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول