اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز سومین کنفرانس ریخته گری و فولاد سازی مداوم در هرمزگان

سومین کنفرانس ریخته گری و فولادسازی مداوم از صبح امروز با حضور بیش از 200 متخصص داخلی و شرکت های فعال در این حوزه در بندرعباس آغاز بکار کرد.

آغاز سومین کنفرانس ریخته گری و فولاد سازی مداوم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سومین کنفرانس ریخته گری و فولادسازی مداوم با رویکرد توجه به تولید فولاد سبز به همت شرکت فولاد هرمزگان و با حضور بیش از 200 متخصص از دانشگاههای و شرکت های فولادی کشور و فعالان این حوزه از صبح امروز در بندرعباس آغاز بکار کرد.

دو دوره پیشین این کنفرانس با موضوعات افق صنعت فولاد در دو دهه آینده و فولادسازی پیشرفته و اقتصادهای چرخشی نیز در بندرعباس برگزار شده بود.

 

عطاله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در این زمینه گفت: این کنفرانس با رویکرد رصد پیشرفت های ایران و جهان در این صنعت شکل گرفته و در هر دوره تلاش دارد تا آخرین روش های روز دنیا در زمینه تولید فولاد و ریخته گری مداوم را مورد بررسی قرار داده و آنها را در عرصه تولید بکار بگیرد.

به گفته وی، فرآیندهای تولید فولاد روز به روز پیشرفته تر می شود و برای تولید فولاد اقتصادی و سازگار با محیط زیست مصمم به بهره گیری از همه ظرفیت های علمی و تکنولوژیکی در این عرصه هستیم تا بتوانیم با وجود مشکلاتی نظیر کمبود برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان به تولید خود با کیفیت بالا ادامه دهیم.

 

امیرحسین فتحی دبیر علمی این کنفرانس نیز در این باره اظهار کرد: کنفرانس ریخته گری و فولادسازی در 9 محور و با 29 زیرمحور با ارسال 440 دعوت نامه رسمی برای اساتید داخلی این حوزه و نیز 200 متخصص بین المللی و دعوت از کارخانه های فولادسازی شکل گرفت و آثار برتر در 3 مجله بین المللی منتشر می شود.

 

فتحی همچنین با بیان این که داوری مقالات ارائه شده به این کنفرانس توسط اساتیدی از شرکت های فولادسازی و مراکز دانشگاهی مهم مواد در کشور صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این مقالات عمدتا پیرامون موضوعات پژوهشی، فناوری، تولید و توسعه پایدار، هوشمندسازی و اتوماسیون صنعتی، متالوژی ثانویه، ریخته گری و پشتیبانی فنی با محوریت فولاد سبز ارائه شده است.

سومین کنفرانس ریخته گری و فولادسازی مداوم 3 و 4 بهمن ماه در بندرعباس برگزار می شود.

عصر امروز نیز فعالان این حوزه از طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان بازدید می کنند.

همچنین نمایشگاهی نیز در مجاورت محل برگزاری این کنفرانس علمی در فرهنگسرای طوبی شهر بندرعباس تدارک دیده شده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول