اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

لاجوردی: مردم از طریق «نت‌سنج+» به‌صورت آنلاین از کیفیت اینترنت مطلع می‌شوند

رئیس سازمان رگولاتوری امروز(3بهمن) در نشست مشترک با اپراتورهای توسعه دهنده اینترنت ثابت و سیار از امکان مشاهده آنلاین روند میزان پیشرفت عملکرد اپراتورها برای عموم مردم خبر داد.

لاجوردی: مردم از طریق «نت‌سنج+» به‌صورت آنلاین از کیفیت اینترنت مطلع می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، صبح امروز امیر لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و مدیران عامل اپراتورهای ارتباطی در نشست خبری با موضوع افزایش کیفیت شبکه ارتباطی  به شرح اقدامات صورت گرفته در این حوزه پرداختند.

لاجوردی در این نشست با بیان اینکه رصد و پایش عملکرد اپراتورها جزو وظیفه ذاتی وزارت ارتباطات است، گفت: دولت سیزدهم ۲ موضوع مهم توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و اینترنت همراه را در دستور کار خود دارد. 
وی افزود: در تلاشیم تا پروژه فیبر نوری را که در کشور به عنوان یک کلان پروژه پیگیری می‌شود در کمترین زمان ممکن محقق کنیم،  در حالی که این اتفاق در کشورهایی حتی با مقیاس کوچکتر از ایران طی یک دهه انجام شده است. 

لاجوردی ادامه داد: اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ پوشش سراسری فیبر نوری را اجرا خواهد کرد اما ما تعهد کرده‌ایم تا پایان دولت سیزدهم به رقم ۲۰میلیون پوشش سراسری دست پیدا کنیم کمااینکه تا امروز هم بیش از ۵میلیون پوشش صورت گرفته شده و تا پایان سال نیز به ۸میلیون پوشش خواهد رسید. 

رئیس سازمان رگولاتوری تصریح کرد:  در کنار توسعه اینترنت ثابت، توسعه دسترسی به اینترنت ثابت نیز در دستور کار قرار دارد و برای اپراتورها برنامه‌هایی در نظر گرفته شده زیر ارتباطات سیار باید دائما توسعه یابند. 

وی با بیان اینکه به زودی فناوری 5g با فرکانس ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ به اپراتورها ارائه خواهد شد، گفت: این موضوع در کمیسیون مصوب شده و به زودی مزایده آن برگزار خواهد شد. 

لاجوردی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا بار ترافیکی از سیار به ثابت منتقل شود، ادامه داد: آمار سرمایه گذاری اپراتورها را داریم و مشخص است که طی سال‌های گذشته به میزان توسعه داشته‌اند و آمارها نشان می‌دهد که سرمایه گذاری روند نزولی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه آخرین تغییر در تعرفه سال ۹۶ بوده است، گفت: اپراتورها با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شروط این سازمان اعم از افزایش‌های نسل ۵ به ۱۰ تا پایان ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل ۴ در کشور به ۹۶درصد تا پایان ۱۴٠۳ و افزایش ۳٠درصدی میانگین سرعت اینترنت ظرف ۶ ماه را پذیرفتند. 

لاجوردی همچنان با بیان اینکه اپراتورها حق حذف هیچ بسته‌ای را ندارند، تاکید کرد: قیمت ترافیک داخلی نباید تغییر کند، همچنین قیمت ترافیک بین الملل هم حداکثر ۳۴درصد افزایش یابد. 

رئیس سازمان رگولاتوری در پایان با اشاره به ارائه ۱٠ گیگ اینترنت رایگان به همه کاربران از ۱۲دی ماه ارائه شده، خاطرنشان کرد: در سازمان تنظیم مقررات به صورت لحظه‌ای عملکرد اپراتورها را رصد می‌کنیم، همچنین عموم مردم هم می‌توانند با مراجعه به سایت «نتسنج+» به صورت لحظه‌ای از وضعیت پوشش ۴g و ۵g و همچنین کیفیت سرعت اینترنت خود مطع شوند. 

پایان پیام/3819

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول