اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

15 بهمن، آخرین مهلت درخواست تسهیلات تبصره 18 گردشگری خراسان‌جنوبی

مسوول دایره تسهیلات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی از پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان از محل منابع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 کل کشورخبر داد.

15 بهمن، آخرین مهلت درخواست تسهیلات تبصره 18  گردشگری خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، روح الله حاجی پور، مسئول دایره تسهیلات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشورخبر داد و اظهارداشت: حمایت از بخش خصوصی همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، افزایش نرخ اشتغال‌زایی کارگاه‌های صنایع‌دستی و توسعه طرح‌های مرتبط با حوزه های گردشگری و صنایع‌دستی است که نهایت تلاش برای تحقق این موضوعات صورت می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: متقاضیان طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی در استان می‌توانند با ارائه درخواست، مدارک، مستندات و طرح توجیهی، در مسیر دریافت تسهیلات با شرایط ذیل، به بانک‌های عامل برای بررسی و پرداخت معرفی ‌شوند. 

وی گفت: حوزه گردشگری سرمایه در گردش حداکثر ۱۲ ماه و مدت تسهیلات سرمایه ثابت حداکثر ۷ سال (شامل دوران مشارکت و تنفس حداکثر ۲ سال و بازپرداخت ۵ سال) است و نرخ سود تسهیلات اعطلایی ۱۳ الی ۱۵ درصد خواهد بود.

مسوول دایره تسهیلات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تسهیلات پرداختی در قالب حمایت از ایجاد و توسعه کارگاه‌های انفرادی، حمایت از ایجاد و توسعه کارگاه‌های گروهی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی و .... است.

حاجی پور ادامه داد: نرخ تسهییلات اعطایی به صنعتگران ۱۳ الی ۱۵ درصد است دوران پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش حداکثر ۱۲ ماهه و تسهیلات سرمایه ثابت حداکثر ۴ ساله خواهد بود. 

این مقام مسوول تاکید کرد: متقاضیان تسهیلات در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی حداکثر تا تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ به ادارات و نمایندگی‌های استان برای ارائه درخواست و تکمیل مدارک اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل و ابهام می‌توانند با شماره ۳۱۷۵۱۰۸۵ واحد تسهیلات اداره‌کل تماس بگیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول