اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق، دیگر توجیهی ندارد

نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی، مورد حمایت هیأت دولت، پارلمان و بیشتر فراکسیونهای سیاسی قرار دارد، گفت که همه آمارهای مربوط به تعداد نیروهای جنگی یا تجهیزات نظامی آمریکا در عراق، دقیق نیست.

نماینده عراقی: باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق، دیگر توجیهی ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد سعدون نماینده پارلمان عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که «توجیهات تداوم حضور نیروهای جنگی آمریکا در عراق به پایان رسیده است و باقی ماندن آنان هم، هیچ سودی ندارد».

سعدون با اشاره به اینکه «تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی، مورد حمایت هیأت دولت، پارلمان  بیشتر فراکسیونهای سیاسی قرار دارد، خبر داد: «همه آمارهایی که مربوط به تعداد نیروهای جنگی یا تجهیزات نظامی [آمریکا در عراق] است، دقیق نیست».

با وجود مخالفتهای گسترده با حضور نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه، شبکه آمریکایی «سی بی سی نیوز» به‌تازگی در گزارشی مدعی شده بود که واشنگتن قصد دارد گروه بزرگی از نظامیان خود را به عراق و سوریه اعزام کند.

سی‌بی‌سی ادعا کرده بود گروه نظامی‌ای که قرار است به عراق اعزام شود، شامل ۱۵۰۰ سرباز از نیروهای گارد ملی ایالت نیوجرسی است که در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در سوریه و عراق ادغام خواهند شد.

سعدون با بیان اینکه تعداد نفرات حاضر در سفارت آمریکا در بغداد و مأموریتهای آنان با سایر سفارتهای خارجی متفاوت است، گفت: »خروج نیروهای آمریکایی باعث خواهد شد پایگاههای نظامی به نیروهای عراقی بازگردانده شود. با حضور نیروهای جنگی واشنگتن، مانع‌تراشیها در این زمینه ادامه خواهد داشت».

این نماینده عراقی با تأکید بر اینکه ادامه حضور نیروهای آمریکایی، مشکلات زیادی برای عراق به همراه داشته است، تأکید کرد: مقاومت اسلامی عراق، مخالف این مسئله (حضور نظامی آمریکا) است. آنچه درباره ورود آسان به سفارت آمریکا یا پایگاههای نظامی آن گفته می‌شود هم صحت ندارد.

مقاومت اسلامی عراق بارها مواضع نظامیان آمریکایی را در خاک سوریه و عراق هدف قرار داده است تا نظایمان واشنگتن مجبور به خروج از این کشورها شوند. امروز هم، مقاومت عراق سه بار پایگاههای آمریکا را در غرب عراق و شرق سوریه هدف قرار داده است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، شنبه هفته جاری، بار دیگر تاکید کرد که هیچ نیروی خارجی وارد خاک این کشور نشده است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که فعالیت کمیته مشترک عراق و ائتلاف بین‌المللی برای زمان‌بندی خروج ائتلاف از عراق و بازنگری در شکل روابط دو طرف نزدیک است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول