اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراضات حامی فلسطین در جشنواره فیلم‌ آمریکایی

حامیان فلسطین در جشنواره فیلم‌های مستقل آمریکا در جریان برگزاری یک تجمع اعتراضی، نسبت به سیاست‌های دولت بایدن و سکوت هنرمندان و فیلمسازان به ماجرای نسل‌کشی در غزه اعتراض کردند.

اعتراضات حامی فلسطین در جشنواره فیلم‌ آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ معترض حامی فلسطین در مقابل خیابان پارک سیتی ایالت یوتای آمریکا تجمع کرده و خیابان اصلی را که تحت تاثیر برگزاری جشنواره ۲۰۲۴ ساندنس شلوغ بود در اعتراض به سیاست‌های بایدن در مورد جنگ غزه بستند و شعارهایی را در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه سردادند.  

به گزارش «لس‌آنجلس تایم» معترضان در چهارمین روز از برگزاری این جشنواره به عنوان جشنواره فیلم‌های مستقل آمریکایی در حمایت از حقوق مردم فلسطین فریاد می‌زدند به همدستی رسانه‌های جریان اصلی آمریکایی و اقدام آنها در پوشش ندادن ماجرای نسل‌کشی در غزه اعتراض دارند. معترضان ضمن ابراز این نکته که هیچ مشکلی با برگزاری جشنواره ساندنس ندارند، خطاب به سینما گران و هنرمندان در جشنواره از آنها پرسیدند که چرا ساکت هستند.

اکثر این افراد با در دست داشتن تابلوهایی با مضامین «همین حالا آتش‌بس» و «بیمارستان‌ها نباید هدف قرار گیرند» و همچنین شعار «فلسطین آزاد آزاد» به اعتراضات خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه داده و اشغال غزه از سوی رژیِم صهیونیستی را جنایتی بزرگ خواندند.

اقدام معترضان در این جشنواره جهت معطوف کردن صنعت سینمای آمریکا به وضعیت اسفبار غیرنظامیان در غزه انجام شد که اکنون صد و هفت روز از جنگ در آن می‌گذرد و شمار جان‌باختگان فلسطینی به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

معترضان خطاب به بایدن ضمن انتقاد از برخی از چهره‌های رسانه در آمریکا و سیاستمداران آمریکایی خطاب به جو بایدن عنوان کردند: ماه نوامبر همه این اتفاق ها را به یاد می‌آوریم.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول