اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان با پیشنهاد حذف افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده از بودجه سال آینده مخالفت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد حذف افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال آینده مخالفت کردند.

نمایندگان با پیشنهاد حذف افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده از بودجه سال آینده مخالفت کردند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با پیشنهاد حذف بند(س) تبصره (6) که مربوط به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال آینده مخالفت کردند.

سید محمد هادی سبحانیان در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی پیشنهاد حذف بند مربوط به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: ما برای مخارج کشور باید منابع پایدار ایجاد کنیم. افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده فشاری بر مردم عادی وارد نمی‌کند بلکه مشمول ثروتمندان و پرمصرف‌های جامعه می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در همه جای دنیا به این سمت حرکت می‌کنند تا کسانی که پرمصرف بوده و ثروتمند هستند مالیات بیشتری پرداخت کنند. بسیاری از کالاها و خدماتی که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند معارف از مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده کلیه محصولات کشاورزی فرآوری نشده، دام زنده و خوراک آن، شیر، ماست، پنیر، انواع گوشت، برنج، سویا، انواع روغن و شیرخشک و انواع کتاب و چاپ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند همچنین کلیه خدمات درمانی و تشخیصی نیز از این مالیات معاف هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور باید تصمیم بگیرد تا مالیات‌ستانی از ثروتمندان صورت بگیرد؛ بدین ترتیب سفره مردم بازتر می‌شود و مالیات‌ها مشمول ثروتمندان و پرمصرف‌ها خواهد شد. مالیات ابزار درآمدزایی نیست بلکه ابزاری برای تولید ثروت به شمار می‌رود.

حمیدرضا حاجی بابایی در زمان بررسی پیشنهاد حذف بندی از لایحه بودجه که به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده باز می‌گشت گفت: باید با مردم شفاف صحبت کنیم. ما می‌گوییم که فوق‌العاده کارمندان باید در سال آینده پرداخت شود. پاداش بازنشستگان نیز باید پرداخت گردد. ما دو میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته داریم که تمام افزایش‌های دیده شده برای آنها در سال آینده باید از این محل تامین گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما قرار نیست که از مردم پول بگیریم بلکه قرار است از پتروشیمی‌ها، شرکت‌های نفتی و شرکت‌های فولادی مالیات بگیریم و آن را به بازنشستگان بدهیم. مالیات بر ارزش افزوده مشمول کالاهای اساسی نمی‌شود چرا با مردم جور دیگری صحبت می‌کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر این موضوع از لایحه حذف شود نمی‌توانیم منابع پاداش بازنشستگان و افزایش حقوق آنها را تامین کنیم. از سوی دیگر ما افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را ۲۰ درصد پیش‌بینی کرده‌ایم. این‌که گفته می‌شود از محل فروش اموال تامین گردد امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: بنده با مردم شفاف صحبت می‌کنم اگر این بند از لایحه حذف شود ما منابعی برای افزایش حقوق و همسان‌سازی بازنشستگان نخواهیم داشت.

در نهایت نمایندگان مجلس با پیشنهاد حذف افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال آینده مخالفت کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول