اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

‌ادارات از ابتدای 1403 ملزم به تامین بخشی از برق خود با انرژی‌های تجدیدپذیر هستند

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخش اداری کشور از ابتدای سال آینده ملزم به تامین بخشی از برق خود با اتکا به انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود، گفت: مصوبه این موضوع اخذ شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

‌ادارات از ابتدای 1403 ملزم به تامین بخشی از برق خود با انرژی‌های تجدیدپذیر هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به طور هم‌زمان، صبح امروز با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، آغاز شد.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران  با حضور ۱۲۵ شرکت داخلی و نمایندگانی از شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود.

همچنین، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی نیز با حضور نزدیک به ۱۰۰ شرکت داخلی و ۱۳ نمایندگی شرکت‌های خارجی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق در چهار سالن نمایشگاهی با حدود ۱۱۳ غرفه نمایشگاهی ‌به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برقرار است.

در این نمایشگاه مقرر شده تا قراردادهای سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری در شهر تهران و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، گیلان و چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر نیرو در نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر به امضا برسد و عملیات اجرایی پروژه‌های بهینه‌سازی روشنایی معابر در استان‌های یاد شده آغاز می‌شود.

همچنین، نشست تخصصی انواع مدل‌های سرمایه‌گذاری، مزایا و چالش‌ها با هدف معرفی انواع مدل‌های موجود سرمایه‌گذاری و ارائه ظرفیت‌های قانونی توسعه تجدیدپذیر در کشور به ویژه در دولت سیزدهم، با همکاری دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات ساتبا، در نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار می‌شود.

* ادارات از ابتدای 1403 ملزم به تامین بخشی از برق خود با انرژی‌های تجدیدپذیر هستند

در ابتدای این برنامه، محمود کمانی، معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخش اداری کشور از ابتدای سال آینده ملزم به تامین بخشی از برق خود با اتکا به انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود، گفت: مصوبه این موضوع اخذ شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: به‌زودی ابلاغیه برای صادرات برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی وزیر نیرو صادر خواهد شد.

معاون وزیر نیرو به حذف ۶ گر‌ید از برچسب کولرهای آبی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای دی‌ماه امسال کولرها با گر‌ید A و بالاتر تولید خواهد شد. همچنین، حذف این گر‌یدها و جایگزینی با گر‌ید جدید سالی ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول از تلاش برای حذف گر‌یدهای قدیمی لامپ خبر داد و گفت: تولید لامپ هم فقط با گر‌ید A و بالاتر خواهد بود.

* وزیر نیرو: امکان صادرات برق ایران به‌ ترکیه و از آن طریق اتحادیه اروپا فراهم شد‌

در ادامه این مراسم ‌علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو‌ با اشاره به اقدامات حوزه دیپلماسی تاکید کرد: خطوط لازم بین ایران و ترکیه احداث شده و آزمایش‌های لازم را با موفقیت انجام داده است.

وی ادامه داد: بر این اساس از این به بعد امکان صادرات برق ایران به بازار ترکیه و از آن طریق اتحادیه اروپا فراهم شده است.

وزیر نیرو با اشره به فراهم شدن امکان صادرات برق تجدیدپذیر خبر داد و گفت: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند.

این خبر تکمیل می‌شود

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول