اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

6300 قالی‌باف در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶ هزار و ۳۰۰ بافنده فرش در استان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: افرادی از بیمه قالی‌بافی بهره‌مند می‌شوند که استانداردهای بافت را در طول سال رعایت کنند.

6300 قالی‌باف در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی گفت: هم‌اکنون پنج هزار بافنده فرش از خدمات بازنشستگی بیمه قالی‌بافی در چهارمحال و بختیاری بهره‌مند هستند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶ هزار و ۳۰۰ بافنده فرش در استان تحت پوشش بیمه هستند، افزود: افرادی از بیمه قالی‌بافی بهره‌مند می‌شوند که استانداردهای بافت را در طول سال رعایت کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که شرایط لازم را نداشته باشند از لیست بیمه خارج و بافندگان جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای قالی‌بافان چهارمحال و بختیاری

رحمتی تصریح کرد: از ابتدای سال‌ جاری تا کنون ۱۷ دوره آموزشی با شرکت ۵۰۰ هنرجو از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برای قالی‌بافان برگزار شده است و تا پایان سال‌ جاری ۱۱ دوره دیگر هم برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره‌های آموزشی به‌ منظور ارتقای سطح دانش قالی‌بافان و هنرجویان و افزایش کیفیت بافت و بازاریابی بهتر با بهره‌مندی از مصالح مرغوب برگزار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز به‌ کار نخستین کارگزاری شناسنامه‌دار کردن فرش در استان از هفته آینده، اظهار داشت: ویرایش و بازنگری مقررات روش‌های صادرات فرش در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح دهکده فرش چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۸، گفت: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح هم‌اکنون در مرحله دریافت استعلام‌های ۱۸ گانه قرار دارد و به‌ زودی نهایی می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول