اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

سردار رادان: در حادثه راسک ماموران شیعه و سنی در راه تامین امنیت مردم شهید شدند

فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان می‌گوید در حادثه راسک ماموران فارس و بلوچ، شیعه و سنی در راه تامین امنیت مردم شهید شدند.

سردار رادان: در حادثه راسک ماموران شیعه و سنی در راه تامین امنیت مردم شهید شدند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ یادواره شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور سردار قاسم رضایی ، فرمانده انتظامی پایتخت سردار عباسعلی محمدیان و جمعی دیگر از فرماندهان و خانواده‌های شهدا در سالن وزارت کشور برگزار شد.

سردار رادان: در حادثه راسک مأموران فارس و بلوچ ، شیعه و سنی از امنیت مردم دفاع کرده و شهید شدند

فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خیرمقدم به مسؤولان و خانواده‌های شهدای حاضر در جلسه اظهار داشت: خدا را شاکرم که امروز در جمع نورانی شما حضور یافتم.

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: باید از شهدا تشکر کنیم، شهدایی که اجازه دادند ما برای آنها محفل به پا کرده و در محفلی که به پا شد حضور یابیم و با گوش، شنوا و با چشم، بینای این مراسم باشیم و این در حقیقت اثر وجودی شهداست.

وی با بیان اینکه تهران و تمام کشور امروز به واسطه اذن شهدا روزهای شهدایی شده است، تصریح کرد:اگر دم شهدا نباشد گویا آدمها محکوم شده و در دنیای دمی فانی غرق می‌شوند مگر به دنبال کمالات و رشد و تعالی باشند.

سردار رادان افزود: در روزهایی شهدا به ما اجازه دادند که محفل گرایی کنیم و یادواره پی در پی بگذاریم در روزهای شهادت گونه ای که به قاسم سلیمانی تعلق دارد، شهادت حاج رضی و ...در روزهایی که غزه نمایان می شود در حالیکه دشمن به دنبال پنهان کردن غزه از نقشه جغرافیایی و ... بود، در روزهایی که گروهی مجاهد حمله می برند به سازمان منحوسی و مبارزانی وارد شده و دیوارهای امنیت را دریده، اسیر گرفته و بر می گردند.

رادان افزود: در روزهای هستیم که حادثه راسک مردم ایران را مجددا مهمان شهدا کرد؛ در حادثه ای که شیعه و سنی و فارس و بلوچ که در کنار هم برای تأمین امنیت مردم حضور داشتند با دشمن جنگیده و شهادت رسیدند و در روزهایی که کرمان به پاخواست در راه قاسم سلیمانی و بعد هم حادثه تروریستی کرمان و شهادت جمعی از هموطنان رخ داد. اثر وجودی شهدای ما این کوه می شود که هدیه اشک را بر چشمان ما مهمان آخرت ما کند.

فرمانده کل انتظامی کشور به پیام وجودی شهدا پرداخت و تصریح کرد: شهدا همواره راهی پر مسیر نورانی را برای کسانی که مایل به ادامه راه باشند روشن می کنند برای کسانی که بخواهند راه را بپیماید.

سردار رادان گفت: چگونه می شود که ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و نقش و یاد شهید ۴۰ سال پیش با شهید دیروز یکی است چراکه شهید جاودانه و تازه و همیشگی است و برای همه تاریخ است.

وی با بیان اینکه امروز فرزندان شهیدان همت ، دستواره، حاج قاسم، حنیف، باکری، زحمتکش و ... در این یادواره حضور دارند، افزود: چگونه این یاد زنده می ماند و جاودان می ماند؛ چرا یاد اباعبدالله الحسین فراموش نمی‌شود چراکه راه حسین و امت شدن و امام داشتن باعث می شود که شهدا جاودان بمانند.

فرمانده کل انتظامی کشور در خاتمه گفت: همه باید بدانیم که اگر درخواست از خدای متعال و التماس به خانواده‌های شهدا نکرده و آنها برایمان دعا نکنند که مثل عزیزانشان شهید شویم خواهیم مرد.

وی گفت: دعا کنیم انشالله همه در مسیر خدمت به مردم پایدار بوده و شهید فی سبیل الله شویم.

شهادت ۷۷ نیروی پلیس از ابتدای سال تاکنون

سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در یادواره شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳ هزار شهید انتظامی کشور اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون انتظامی کشور ۷۷ شهید در راستای تامین امنیت تقدیم نظام کرده است‌. 

سردار محمدیان با اشاره به ۱۱ شهید مقر انتظامی راسک و چهار شهید حادثه تروریستی کرمان افزود: امروز شهر تهران مزین به تصاویر شهدا است و یادواره‌ شهدا امروز در مساجد، دستگاه‌‌ها و ... برگزار می‌شود و حال و هوای شهر شهدایی شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با گرامیداشت هزار و ۵۵۴ شهید انتظامی تهران بزرگ گفت: این یادواره مقدمه‌ای برای کنگره عظیم ۲۴ هزار شهید پایتخت است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ شهید ترور در فرماندهی انتظامی تهران داریم، خاطرنشان کرد: ۷۰۰ شهید تهران بزرگ شهید دفاع مقدس، مرزبانی، یگان ویژه و ... هستند.

رونمایی از کتاب شهدا و بستن سربند یا حسین(ع) توسط فرزند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر پیشانی فرمانده کل انتظامی و همچنین تقدیر از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه های این یادواره بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول