اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تخلیه و بارگیری ۵۲ میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر در سال جاری ۵۲ میلیون تن بوده است و ۵ درصد افزایش یافت.

تخلیه و بارگیری ۵۲ میلیون تن کالا از بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عصر امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: پنج شناور آتش خوار در بنادر استان بوشهر فعال است و امسال اولین سالی بود که هیچ آتش‌سوزی در بنادر استان نداشتیم.

وی افزود: عمق بندر بوشهر به بالای ۱۱ متر رسیده است و در حال حاضر مشکلی برای تردد کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تن در هیچ یک از نقاط کانال بندر بوشهر وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر در سال جاری ۵۲ میلیون تن بوده است و ۵ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۱۱ بندر تجاری در استان بوشهر فعال است، افزود: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور توسعه زیرساخت‌های بندری استان صورت گرفته است، 

شکیبی‌نسب بیان کرد: بوشهر با ۵۷ هکتار کمترین مساحت را بین بنادر کشور دارد که مانعی در مسیر جذب سرمایه‌گذار بوده است و در همین راستا توسعه مجتمع بندری نگین در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تأسیسات زیربنایی مجتمع نگین بوشهر پیشرفت ۹۳ درصدی دارد و راه و پل دسترسی به مجتمع نگین به طول ۹.۵ کیلومتر در دست اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به آماده‌سازی پایانه مسافری بندر بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: چهار تفاهم‌نامه بزرگ همکاری و سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر امضا شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به احداث اسکله ۹۰ متری در بندر محمد عامری اضافه کرد: یک اسکله به طول ۱۵۰ متر احداث می‌شود که پیمانکار آن مشخص شده است.

وی از تقویت زیرساخت‌های بندر دیر برای توسعه صادرات به کشور قطر خبر داد و افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر دیر با اعتبار هزار میلیارد تومان دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توسعه بنادر شمالی استان را از دیگر اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: لایروبی خور بندر دیلم، طرح توسعه بندر ریگ و گناوه از اقدامات مهم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان پروژه بندری داریم، تاکید کرد: برخی از این پروژه‌ها در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول