اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معاون وزیر کشور: ایجاد بازارچه‌های مرزی در کرمانشاه را پیگیری می‌کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، از پیگیری برای ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک بین دو کشور ایران و عراق در کرمانشاه خبر داد.

معاون وزیر کشور: ایجاد بازارچه‌های مرزی در کرمانشاه را پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور امروز در جریان سفر خود به استان کرمانشاه از مرز پرویزخان دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این مرز قرار گرفت.

کوشش‌تبار در حاشیه این بازدید از این مرز در جمع خبرنگاران، مجموعه اقدامات صورت گرفته در مرز و اقتصاد مرزی استان را امیدوار کننده توصیف کرد.

وی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ بلند مدت به اقتصاد مرزنشینان  و اقتصاد کشور که از مبادلات مرزی مرتفع شود، توجه شده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور از عراق به عنوان کشور دوست، برادر و راهبردی در مبادلات اقتصادی یاد کرد و افزود: بزرگترین طرف مبادلات اقتصادی ایران، همواره عراق بوده است.

وی با اشاره به ساماندهی مبادلات مرزی و تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه، تصریح کرد: ساماندهی پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان در اولویت بوده و هست. در مرز خسروی بخش ترانزیت کالا از مسافرین تفکیک شده است.

کوشش‌تبار خاطرنشان کرد: طرح جامع در هر دو پایانه مرزی قصرشیرین در حال پیگیری است.

وی با اشاره به افزایش صادرات در مرزهای پرویزخان و خسروی در دولت سیزدهم، افزود: این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی مرز است.

کوشش‌تبار از ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک بین دو کشور ایران و عراق سخن گفت و افزود: اقتصاد مرزنشینان به ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص منطقه آزاد در قصرشیرین، تصریح کرد: پیگیری‌هایی صورت گرفته، حتی حیطه اراضی هم مشخص شده که شهرک‌های صنعتی از دو کشور و زنجیره‌های پایین دستی هم در آن شکل خواهد گرفت.

گفتنی است، مرز پرویزخان به عنوان قلب تپنده صادرات غیرنفتی از ایران به عراق بیشترین سهم صادرات را استان کرمانشاه و کشور به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول