اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احیای شورای هنر پس از 13 سال در دولت سیزدهم

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احیای شورای هنر و تشکیل جلسات آن پس از ۱۳ سال تعطیلی از جمله اقدامات دولت سیزدهم در راستای تقویت هویت ایرانی-اسلامی است.

احیای شورای هنر پس از 13 سال در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمد هاشمی، قائم مقام وزیر و معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ماندگاری ۲۵ آبان و تشییع شهدا در اصفهان افزود: تنها یک رویداد در این استان به‌قدری بی‌بدیل است که صدها کتاب، قلم و دوربین باید برای ثبت آن به کار بیاید و آن رویداد موردی جز بیست‌وپنجم آبان و تشییع ۳۷٠ شهید نیست.

وی افزود: اداره سنگر مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی خطیر است که در دوره‌های قبل مخدوش شده بود و مرجعیت این حوزه نیازمند تقویت و احیا است.

هاشمی با تاکید بر تقویت هویت فرهنگی اسلامی در ایران اظهار داشت: رونق فرهنگی یکی از اهداف اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین عدالت فرهنگی و نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به بهره برداری از مجتمع‌های فرهنگی جدیدی شد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: احیای شورای هنر و تشکیل جلسات آن پس از ۱۳ سال تعطیلی از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در راستای تقویت هویت ایرانی-اسلامی از تولید تا جهت‌گیری جشنواره‌ها بر بستر هویت ایرانی و رونق فرهنگی یکی از اهداف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد است.

وی یادآور شد: در زمان تحویل دولت در عرصه فرهنگ شرایط خوبی نداشتیم و شاهد تعطیلی هنر بودیم، پس از آن نیز با فتنه‌ای چند بعدی برخورد کردیم که خارج‌نشینان با هدف تعطیلی رویدادها رقم زدند تا تغذیه مناسب فرهنگی را از مردم بگیرند، اما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش‌های متراکم رونق را به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بازگرداند.

هاشمی با یادآوری اینکه عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها مسئله دیگر بود، بیان کرد: در این راستا حدود ۱٠٠ هزار هنرجو در نقاط کشور آموزش‌های هنری و رسانه‌ای دیدند، حدود ۳٠ تالار مرکزی در فرهنگسراها و مجتمع‌های فرهنگی به بهره‌برداری رسید که این موارد از توفیقاتی بود که با همدلی و همگرایی رقم خورد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصفهان را یکی از قله‌های فرهنگی ایران برشمرد و با اشاره به همدل بودن همه بخش‌های دولت گفت: این همدلی وظایف سنگین‌تری بر دوش ما نهاده است. همچنین در دوره کنونی نیازمند همدلی و هم‌افزایی هر چه بیشتر بین اقشار مختلف مردم هستیم.

علی تمنایی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم با اشاره به پیشتاز بودن استان اصفهان در همه عرصه‌ها اظهار داشت: در سال گذشته که جشنواره فیلم کوتاه در یزد برگزار شد، اصفهانی‌ها گوی سبقت را از دیگر استان‌ها ربودند. همچنین رویداد‌های مهمی از جمله مد و لباس، مدارس قرآنی و... در اصفهان برگزار شد.

تمنایی با اشاره به ظرفیت‌های مناسبی که در اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: اعتباراتی که به این استان تخصیص داده‌ می‌شود کافی نیست. در صورت تخصیص اعتبارات استان اصفهان می‌تواند مانند گذشته رتبه اول را در کشور داشته باشد.

 محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان هم با تاکید بر سرآمد بودن اصفهان در همه زمینه‌ها افزود: اصفهان یکی از پایگاه‌های مهم در کشور است که باید از آن به نحو احسن بهره برد. 

وی تبلیغ و ترویج و فرهنگ و ارشاد در وزارت فرهنگ و ارشاد را در راستای اسلامی بودن دانست و تصریح کرد: وقتی به وجود ظرفیت در استان اصفهان اشاره می‌کنیم به معنی ظرفیت در حوزه اسلامی است. هنرهای قلم‌زنی، معماری میدان نقش‌جهان و... همه بیانگر اسلامی بودن هنر مردم اصفهان است. هنر اصلی مردم اصفهان تشییع ۳۷۰ شهید در یک روز بود که از این مردم شهیدپرور، انقلابی و به روز هنرمندانی حاصل می‌شود که در همه حوزه‌ها سرآمد است. 

وی در پایان با اشاره به قرار دادن تمامی ظرفیت‌ها در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما به دنبال فراهم آوردن حداقل‌ها برای انجام بهترین‌ اقدامات برای مردم اصفهان هستیم.

در این مراسم که جمعی از هنر و رسانه و جمعی از مدیران استان حضور داشتند از زحمات علی تمنایی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قدردانی و سیدمهدی سیدین‌نیا به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول