اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی با توجه به ورود سامانه بارشی به استان خبر داد.

صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس زمان ورود سامانه بارشی به استان را اواخر روز دوشنبه اعلام و اظهار کرد: زمان پیش‌بینی شده برای پایان فعالیت این سامانه بارشی اواخر روز چهارشنبه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان بارش پراکنده باران و بارش برف ارتفاعات را نوع مخاطره پیش‌بینی شده برای فعالیت سامانه بارشی پیش‌رو در دوشنبه‌شب عنوان کرد و گفت: بارش باران، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و احتمال کولاک هم برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه همه مناطق استان تحت تاثیر سامانه بارشی در راه  قرار خواهند گرفت، ادامه داد: تاثیر سامانه بارشی در راه در روز چهارشنبه کاهش محسوس دما، بارش برف و احتمال وقوع کولاک برف خواهد بود.

رحمن‌نیا لغزندگی معابر، اختلال در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، احتمال وقوع کولاک برف، احتمال انسداد برخی مسیرهای کوهستانی و روستایی و در نهایت افزایش مصرف حامل‌های انرژی را اثر مخاطره مد نظر برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه  اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان محافظت و ایجاد استحکامات لازم و تنظیم تهویه دما و رطوبت در انبارها، گلخانه‌های فعال، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و ذخیره سوخت را از دیگر توصیه‌ها در هشدار زرد کشاورزی عنوان کرد.

وی با توصیه به مردم برای پرهیز از سفرهای برون‌شهری از محورهای کوهستانی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی در صورت ضرورت انجام سفر، ادامه داد: آمادگی برای برف‌روبی معابر و بازگشایی مسیرهای مسدود شده، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و صرفه‌جویی در مصرف‌ حامل‌های انرژی از توصیه‌های کارشناسی شرایط جوی مد نظر است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول