اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تحلیلی از اشتباهات در حوزه اقتصادی و جمعیتی به روایت ستار هدایتخواه

رئیس مجمع بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه جمعیت مشکل اصلی ما مسئله تفکر و ذهنیت غلط و سبک زندگی غربی است.

تحلیلی از اشتباهات در حوزه اقتصادی و جمعیتی به روایت ستار هدایتخواه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ ستار هدایتخواه رئیس مجمع بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد در مجمع عالی بسیج این استان با بیان اینکه ماه رجب فروردین بهار معنویت است اظهار کرد: برای اندیشه ورزی باید منبع اندیشه ورز که عقل و روح ماست پاک و تصفیه شده باشد اندیشه پاک از جان پاک بلند می‌شود انسان یک موجود واحد است اگر روح آلوده داشته باشد اندیشه و رفتار او آلوده خواهد بود.

رئیس مجمع بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماه رجب ماه استغفار برای پاک شدن است ماه تهذیب و تزکیه نفس است انسان برای ولایتمداری باید از ولایت نفس خارج شود انسانی که جانش را پاک نکند نمی‌تواند پای ولایت بماند پس برای انقلابی ماندن باید تزکیه نفس و روح داشته باشیم و اگر بر طاغوت درون غلبه کردیم انقلابی خواهیم ماند.

رئیس مجمع بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه همین مبحث گفت: اگر در درون و در مسیر طاغوت بودیم در بیرون هم در مسیر طاغوت حرکت خواهیم کرد باید تن و روح و جان خود را پاک کنیم تا در مسیر ولایت بمانیم کسانی که تزکیه روح و نفس را جدی نگرفتند در مقابل ولی خدا قرار گرفتند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از اظهارات خود در مجمع عالی بسیج استان گفت: در حوزه اندیشه ورزی برای حل مشکلات کشور باید از بعضی کلیشه‌ها و قالب‌های رایج خارج شویم بسیاری از مشکلات ما در حوزه اقتصادی به خاطر این است که الگوهای داخلی خود را عملی نکردیم و با الگوهای طاغوتی به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم این در حالی است که با طاغوت‌های جهانی هم درگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ولی فقیه عادل خبر داده و خبر او نیز صادق است که برای رسیدن به قله‌ها باید کلیشه‌ها و قالب‌ها را بشکنیم گفت: اگر در ۸ سال جنگ سخت تحمیلی پیروز شدیم دلیل آن قالب شکنی بود این روزها در آستانه سالگرد عملیات والفجر ۸ هستیم که به صورت معجزه آسا از اروند عبور کردیم حماسه بی‌بدیل تاریخی آفریدیم امروز هم باید به این سمت برویم و کلیشه‌ها و قالب‌ها را بشکنیم لذا با مدل‌های طاغوتی نمی‌توان با نظام طاغوتی در بیفتیم.

این فعال فرهنگی افزود: در حوزه جمعیت هم مشکل اصلی ما مسئله تفکر و ذهنیت غلط و سبک زندگی غربی است.

وی در توضیح این گفته خود افزود: چه بسا خانواده ای که پزشک بوده و درآمد چند صد میلیونی در ماه دارند اما تنها به دو فرزند اکتفا می‌کنند در مقابل یک کارگر با زندگی سخت ۶ فرزند دارد لذا باید به دنبال اصلاح این تفکر باشیم و یکی از مهمترین کارها الگوسازی است و امروز مسئولیت ما در قبال این موضوعات بسیار سنگین است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول