اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیام‌های روسای قوا و مسوولان در پی شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه

روسای قوای مقننه و مجریه و جمعی از وزرا و مسئولان در پیام‌هایی جداگانه شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه را تسلیت گفتند.

پیام‌های روسای قوا و مسوولان در پی شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، روسای قوای مقننه و مجریه و همچنین جمعی از وزرا و مسئولان در پی شهادت تعدادی از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق در سوریه، پیام‌هایی صادر کردند.

پیام تسلیت رییس مجلس در پی شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه 

متن پیام قالیباف به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

رژیم‌ غاصب و متجاوز صهیونیستی در جنایتی آشکار با بمباران مناطق مسکونی سوریه، جمعی از دلاوران و مجاهدان خدوم ملت ایران را ناجوانمردانه به شهادت رسانید تا بار دیگر عجز و درماندگی خود از رویاروئی در خطوط مقدم نبرد با رزمندگان اسلام را به‌نمایش بگذارد.

شهیدان سرافراز، سردار حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی در دفاع از آرمان‌های اسلام و حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌ عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در بمباران جنگنده‌های مزدوران صهیونیستی در دمشق به شهادت رسیدند و به‌ یقین با رشادت رزمندگان در تلافی این جنایت، مجازات سختی برای رژیم غاصب اسرائیل در انتظار خواهد بود.

ضمن عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و خانواده بزرگوار شهیدان، امیدوارم این مجاهدان والامقام در جوار ارواح قدسی شهدا قرین رحمت و درجات الهی قرار گیرند.

تسلیت رئیسی در پی ترور پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی

همچنین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نیز در پیامی با تسلیت ترور بزدلانه پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی توسط رژیم جنایت‏کار صهیونیستی تصریح کرد: بی‌شک تداوم این‏گونه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه که حاکی از شکست و ناکامی روزافزون رژیم نامشروع صهیونیستی در رسیدن به اهداف پلید خود و عمق استیصال و درماندگی در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند‌.

متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر رژیم جنایت‏کار صهیونیستی در اقدامی تروریستی با تجاوز آشکار به حریم هوایی سوریه تعدادی از نیروهای سوری و پنج تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که در کسوت مستشاری و در پاسداری از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه حضور داشتند، به شهادت رساند.

اینجانب با محکوم کردن این ترور بزدلانه، شهادت مستشاران سرافراز ایران اسلامی، حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمدامین صمدی را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ملت شهیدپرور ایران، مبارزان جبهه مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزمان و خانواده‏‌های گرانقدر این شهیدان والامقام تسلیت می‌گویم.

بی‌شک تداوم این‏گونه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه که حاکی از شکست و ناکامی روزافزون رژیم نامشروع صهیونیستی در رسیدن به اهداف پلید خود و عمق استیصال و درماندگی در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند‌.

جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی که با زیر پا گذاشتن همه معاهدات جهانی و اصول انسانی، در سایه حمایت کشورهای سلطه‏‌گر و در رأس همه آن‌ها آمریکا و سکوت مجامع جهانی رقم می‏‌خورد، قطعاً لکه ننگ دیگری در پرونده سیاه همه مدعیان حقوق بشر خواهد بود.

پیام تسلیت رییس قوه قضاییه 

رییس قوه قضاییه طی پیامی شهادت تعدادی از دلاوران و مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

صهیونیست‌های غاصب و درمانده که از جنایت‌ها و ددمنشی حدود ۱۰۰ روزه خود در غزه طرفی نبسته‌اند، برای نجات خود از هلاکت که تحقق آن قطعی است، به مناطق مسکونی کشور سوریه حمله کرده و در جریان این حمله پنج تن از مستشاران نظامی ایران اسلامی که با خواست دولت سوریه، در این کشور، مشغول حفاظت از امنیت منطقه بودند را به شهادت رساندند.

اینجانب شهادت شهیدان والامقام، سردارحجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی را به محضر مبارک حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا و کلیه نیرو‌های مسلح جان بر کف ایران اسلامی و خانواده معزز این شهیدان سرافراز تبریک و تسلیت گفته و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا را برای این شهیدان از خداوند متعال مسئلت دارم.

وزیر کشور شهادت مستشاران ایران در سوریه را تسلیت گفت

بر همین اساس، احمد وحیدی وزیر کشور نیز در پیامی شهادت مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دست رژیم صهیونیستی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام وحیدی به شرح ذیل است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. ﴿سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳﴾

شهادت سربازان راستین و جان برکف، مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور داشتند، نشان از ددمنشی و خوی وحشیگری رژیمی جعلی و نامشروع دارد که به دلیل شکست غیرقابل جبران در عملیات طوفان الاقصی، در حال تقلای بی‌حاصل برای نجات خود از بُن‌بست موجود از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

شهادت مجاهدان نستوه، حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی که پیشتر در جنگ با تروریسم داعشی-اسرائیلی، حماسه‌ها آفریدند، نشانه دیگری بر این حقیقت است که رژیم صهیونیستی به ساعت صفر و نابودی نزدیک شده و نفس رژیم ناپاک دست‌ساز غرب در منطقه به شماره افتاده است.

پرچم اسلام که امروز به دست سربازان راستینش فرزندان محور مقاومت است، هرگز افتادنی نیست و بی‌شک رزمندگان غیور پاسخ این وحشیگری‌ها و جنایات صهیونیست‌ها را خواهند داد.

اینجانب شهادت این سربازان شجاع و مبارزان ضداستکبار را که پایمردی کردند و در جهاد فی سبیل‌الله ذره‌ای ترس و تردید به خود راه ندادند؛ به پیشگاه امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و سبزپوشان راست‌قامت سپاه و خانواده معظم ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان این شهدای سرافراز اجر و صبر الهی مسألت دارم.

پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور در پی ترور پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی

معاون اول رئیس جمهور هم در پیامی به شهادت رساندن پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی توسط رژیم جنایت‏کار صهیونیستی را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ملت شهیدپرور ایران، مبارزان جبهه مقاومت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزمان و خانواده‌‏های گرانقدر این شهیدان والامقام تسلیت گفت.

در پیام محمد مخبر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برگ زرین دیگری از دفتر شهادت رقم خورد و جوانمردانی دیگر از مجاهدان جبهه مبارزه با استکبار آسمانی شدند .
بزرگ مردانی چون سردارحجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، محمدامین صمدی و سعید کریمی که در دفاع از آرمان‌های اسلام و حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در بمباران جنگنده‌های مزدوران صهیونیستی در دمشق به شهادت رسیدند، به یقین نشان از خباثت صهیونیست های اشغالگر و غاصب دارد .
برای جهانیان واضح و آشکار شده صهیونیست ها بویی از انسانیت و احترام به حقوق بشر نبرده اند و هدفی جز اشغالگری و ترور در ۷۵ سال گذشته نداشتند و ندارند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت بزرگِ انقلابی ایران اسلامی، برای روح متعالی این شهیدان گرانقدر رضوان الهی و علو درجات و برای بازماندگان آن عزیز، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کند. یقینا دشمن صهیونیستی پاسخ این جنایت کوردلانه را از جبهه مقاومت با سیلی های پی در پی خواهد دید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول