اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان‌شمالی ۱۸ مدرسه با یک معلم و دانش‌آموز دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت: در راستای رعایت عدالت آموزشی در تمامی مناطق، خراسان‌شمالی ۱۸ کلاس با یک معلم و یک دانش‌آموز در حال تحصیل دارد.

خراسان‌شمالی ۱۸ مدرسه با یک معلم و دانش‌آموز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارکرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۷ فرهنگی در مدارس دولتی و ۶ هزار همکار نیز در مدارس غیردولتی در مجموعا ۹ هزار و ۳۴ کلاس درس در حال تدریس هستند.

وی گفت: تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری ۱۹۳ هزار و ۱۷۹ نفر است که رشد ۳ هزار نفری را نسبت به پارسال داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی افزود: از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۷ هزار و ۱۶۷ دانش‌آموز متوسطه اول، ۲۰ هزار و ۷۳۵ دانش‌آموز متوسطه دوم، ۱۳ هزار و ۴۹۲ دانش‌آموز فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش و هزار و ۵۱۴ نفر نیز در مدارس استثنائی تحصیل می‌کنند.

اکبری بیان داشت: خراسان‌شمالی توانست رتبه ۴ کشوری در داشتن دانش‌آموزان روستایی را کسب کند و هم اکنون ۴۵ درصد دانش‌آموزان استان در روستاها هستند.

وی به اهمیت رعایت عدالت آموزشی در تمام مناطق استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا هم اکنون ۱۸ مدرسه در سطح استان با یک دانش‌آموز و یک معلم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین ۱۳۹ آموزشگاه در استان با کمتر از ۵ دانش‌آموز در حال خدمت هستند.

اکبری در خصوص مدارس عشایری نیز خاطرنشان کرد: ۳۱۳ مدرسه عشایری با ۶ هزار و ۹۳۵ دانش‌آموز فعالیت می‌کنند که ۱۰۸ عدد از این مدارس کوچ‌رو هستند و معلمین همراه با کوچ‌ها حرکت می‌کنند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول