اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پیام معاون هنری ارشاد به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

محمود سالاری معاون هنری وزیر در پیامی به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نوشت: بر این باورم که دیدار ِ جلوه‌های کمال و جمال هنری در کیفیت ِ آثار راه یافته به مرحله بین‌المللی این جشنواره، از این گنج شایگان و این توان و باور ِ بزرگ و جوان، برآمدنی است و البته تا اینک هم به نیکی برآمده؛ امّا آموزه‌های آیینی و فرهنگی نیز ما را متوقّع دیدن سطح و کیفیّتی والاتر و زیبنده‌تر می‌کند.

پیام معاون هنری ارشاد به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی را به چهل و دوّمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ارسال کرد.

در متن این پیام آمده است:

باسمه تعالی

در آستانه فجری دیگر در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در ادامه امیدبخش حرکتی عظیم که خود را در قامت توفنده‌ترین نهضت سده اخیر با توانی خیره‌کننده در حوزه های فکری و جریان ساز، به جهان و جهانیان نشان داده است؛ باید و شاید که نظاره‌گر پختگی و اوج در کیفیت ِ تولیدات هنری کشور عزیزمان، متناسب با بلندای قامت این سرو سایه فکن ِ برآمده از منتهای ایمان و معرفت و فضیلت‌های بلند انسانی‌مان باشیم.

از هنرمندان فرهنگ مدار، این درخت برکشیده در بستر فرهنگ اسلامی - ایرانی و این شجره شاخسار گشوده در هوای معطّر انقلاب و دفاع مقدس، اینک به حق می‌توان توقّع آن داشت که محصولات و بروندادهای هنری اش، از چنان کیفیّت و عمق و جذّابیّتی برخوردار باشند که بتوانند در هر موقعیّت و فرصتی، به ویژه در ‌سخت ترین مقاطع و عرصه‌ها، جان‌مایه قوی خود را برای بسط و صدور پیام و اندیشه خود، با اطمینان و اقتداری درخور ِ قامت بلند شهدا و ایثارگران مکتبش، در کمان ِ مرزگشایی بگذارند و معجزه وار، اقلیم فرهنگی ایران ِ اسلامی را بیش از پیش، گسترش دهند.

این اقتدار هنری، یقیناً از بستری جز شناخت دقیق مولفه‌ها، ابعاد و عمق ِ داشته‌های فرهنگ قرآنی و گنجینه عظیم باورهای ِقلبی و هویّت ِ ایمانی مردمان این مرز و بوم ِ خدا محور بر نمی‌خیزد و این، همان «هنر تبیین و جهاد مؤمنانه»‌ای است که می‌تواند از طریق هنرمندان اصیل و باورمند ایران و انقلاب اسلامی، به شایستگی مورد بازشناسی، ارتقا و ارائه و تولید هنرمندانه قرار گیرد.

اینجانب ضمن تقدیر از تمامی تلاش‌های پیوند یافته در قامت «چهل و دوّمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» و آرزوی سلامتی و توفیق برای تمامی پیشکسوتان ارجمند و جوانان آتیه مند ِ حاضر در صحن این رخداد بزرگ، بر این باورم که دیدار ِ جلوه‌های کمال و جمال هنری در کیفیت ِ آثار راه یافته به مرحله بین‌المللی این جشنواره، از این گنج شایگان و این توان و باور ِ بزرگ و جوان، برآمدنی است و البته تا اینک هم به نیکی برآمده؛ امّا آموزه‌های آیینی و فرهنگی نیز ما را متوقّع دیدن سطح و کیفیّتی والاتر و زیبنده‌تر می‌کند. چرا که این باور ِ پیش‌برنده، در دل تمامی شیفتگان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور، همواره حضوری روشن و گشایشگر دارد.

محمود سالاری
معاون  امور هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول