اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی بیش از ۱۴ هزار نفر مبتلا به فشار خون و دیابت در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در فاز اول پویش ملی سلامت ۹ هزار و ۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به فشار خون و ۴ هزار و ۵۱۶ نفر بیمار دیابتی در استان شناسایی شد.

شناسایی بیش از ۱۴ هزار نفر مبتلا به فشار خون و دیابت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۰ آبان‌ماه سال جاری تا پایان دی‌ماه پویش ملی غربالگری سلامت همزمان با سراسر کشور در استان اجرا شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فاز دوم پویش ملی سلامت از اول بهمن‌ماه سال جاری به مدت ۲ هفته در این استان اجرا می‌شود.

وی افزود: فاز دوم پویش ملی سلامت با موضوع نمک و با شعار « مصرف نمک تصفیه شده یددار، نمک کم اما تصفیه شده یددار» و لبنیات با شعار « از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به غربالگری فاز اول پویش ملی سلامت، اضافه کرد: در این مرحله ۹ هزار و ۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به فشار خون و ۴ هزار و ۵۱۶ نفر بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

وی بیان کرد: در فاز اول پویش ملی سلامت ۹ هزار و ۷۹ نفر مشکوک به فشارخون و ۳ هزار و ۱۲۰ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شد که نسبت به جمعیت این استان، آمار قابل توجهی را شامل می‌شود که نیازمند توجه جدی از طرف مسؤولان و خود افراد است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: یکی از عواملی که منجر به فشارخون در افراد می‌شود، مصرف نمک است که بخشی به صورت آشکار و بخش عمده‌ای به صورت نمک پنهان در خوراکی‌ها وارد بدن می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان نمک مصرفی در کشور و چهارمحال و بختیاری ۲ برابر و مصرف نوشابه ۴ برابر متوسط جهانی است که افراد مشکوک به فشار خون و دیابت باید با رعایت اقدامات لازم و تغذیه مناسب از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند.

احمدی تاکید کرد: مصرف نمک بسته به مکان و زمان متفاوت است و هیچ تناقضی بین روایات اهل بیت (ع) و علم نوین در خصوص استفاده از نمک وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ کارشناس تغذیه در سراسر چهارمحال و بختیاری در مراکز بهداشت وجود دارد که به صورت رایگان به مراجعان خدمات ارائه می‌دهند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول