اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات است

استاندار کردستان گفت: آموزش و پرورش به دلیل ظرفیت و جامعه هدف بالا، پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات پیش‌رو است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار داشت: در انتخابات پیش‌رو انتظارات مهمی از آموزش و پرورش داریم چراکه به واسطه جامعه هدف بودن آن از ظرفیت بالایی برخوردار است.

استاندار کردستان با عنوان اینکه آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات است، افزود: هیچ و نهاد و ارگانی به اندازه آموزش و پرورش ظرفیت مردمی ندارد و توجه ویژه در این امر را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بدترین نوع بی‌مسئولیتی، عدم تعهد و احساس تکلیف در زمینه انتخابات است، گفت: همه ما تکلیف داریم و باید تمام تلاش خود را برای خلق یک حضور حماسی به کار گیریم.

زارعی‌کوشا بر رعایت اصل بی‌طرفی آموزش و پرورش در انتخابات تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به دلیل جامعه هدف همواره مورد توجه کاندیداها است و تاثیرگذار نیز هست، بنابراین شخصا رفتار و عملکرد مدیران به خصوص در حوزه آموزش و پرورش را رصد می‌کنم و تعارفی نداریم چون به حیثیت و آبروی نظام لطمه می‌زند.

استاندار کردستان با بیان اینکه سلامت و مشارکت واقعی در انتخابات به عملکرد مسوولان برمی‌گردد، گفت: عملکرد نامناسب مدیران موجب ناامیدی و نرخ پایین مشارکت می‌شود.

تاکید بر استفاده از ظرفیت مولدسازی

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر بحث مولدسازی نیز تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه شهرستان‌ها ظرفیت خود در زمینه مولدسازی را احصا و معرفی کنند، گفت:  آماده پیگیری مسائل مختلف مولدسازی در استان هستیم و هیچ ملاحظه‌ای در این زمینه نداریم.

زارعی‌کوشا به وضعیت سرانه آموزشی و تعداد بالای مدارس تخریبی در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: سرانه آموزشی در این شهرستان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری پایین‌تر است، مشکلات این شهرستان با کمیته برنامه‌ریزی به جایی نمی‌رسد و حتما باید به سمت مولدسازی رویم.

وی با بیان اینکه مجموعه آموزش به ویژه آموزش و پرورش مسئولیت حساسی دارد و با کار هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست، افزود: آنچه برای آینده ساخته شود نیروی انسانی است و باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم.

استاندار کردستان ادامه داد: جلسات شورای آموزش و پرورش براساس آنچه قانون معین کرده تشکیل شود و دستور جلسات نیز باید مهم و اثرگذار باشد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول