اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اسفندماه فرصتی برای پیروزی مردم یا کاندیدا؟

تغییر نگاه از رای کاندیدا به رای مردم، رمز پیروزی مردم و حاکمیتِ مردم در انتخابات پیش رو است.

اسفندماه فرصتی برای پیروزی مردم یا کاندیدا؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرزاد پولادی طی یادداشتی با موضوع اسفندماه فرصتی برای پیروزی مردم یا کاندیدا؟ آورده است:

سالیان سال است که رفتارهای انتخاباتی به سمت و سویی رفته که بعضی از تصورهای غلط در بین مردم رواج پیدا کرده، از جمله این تصور ها این است که می گوییم (فلان کاندیدا رای دارد) و به گونه ایی القا شده است که گویی فلان کاندیدا یک صندوق چند هزار رایی بدون نیاز به رای مردم در اختیار دارد اما در واقع هیچ کاندیدایی بیشتر از یک رای ندارد و اکثریت آرا در اختیار مردم است و تصمیم گیرندگان و تعیین کننده اصلی در هر دوره انتخابات مردم هستند. 

کافی است مردم به جای گلایه از نمایندگان در پای صندوق ها نشان دهند که اگر از عملکردی ناراضی هستند به افراد جدید رای دهند تا هیچ نماینده ای خود را در برابر مردم ارباب نداند و همیشه برای خواست مردم تلاش کند، اینگونه است که خواهید دید هیچ نماینده ای خود را ایمن نمی داند و برای احقاق حقوق مردم تلاش خواهد کرد.  

هر گاه مردم بر این باور باشند که هیچ کاندیدایی ذاتا رای ندارد مگر با تصمیم، اراده و رای مردم آن گاه انحصار قدرت شکسته و مردم در جایگاه واقعی تصمیم سازی و قدرت واقعی خود جای خواهند گرفت.  

بر کسی پوشیده نیست که تمام شعارهایی همچون «ارباب رجوع» یا «ولی نعمتی مردم» گاها با انحصار قدرت در دست عده ای زیر سوال می رود اما این روزها مردم در نزدیکی انتخابات این شعار ها را عوام فریبی بیش نمی دانند اما راهکار اساسی برای احقاق این اصل مهم چیست!؟ 

  نظام جمهوری اسلامی به معنای واقعی قدرت را در اختیار مردم قرار داده اما اینکه مردم چه انتخابی داشته باشند صرفا در اختیار مردم است و لاغیر و این ظرفیتی است تا مردم با اراده خود نقش خود را در انتخاب افراد ایفا کنند. 

مرسوم است که در بحث های انتخاباتی طرفداران هر کاندیدایی با القای اینکه فلانی رای دارد سعی در مصادره افکار عمومی به نفع جریان خود هستند اما در حقیقت هیچ کاندیدایی بیشتر از یک رای ندارد و این ها نشان از قدرت انتخاب مردم است. 

مقام معظم رهبری به عنوان عالی ترین جایگاه نظام‌ جمهوری اسلامی چه در تبیین انتخابات مردمی و چه در روز رای گیری وقتی پای صندوق آرا می روند و صرفا یک رای را در صندوق می اندازند آیا پیامی جز مردم سالاری را به جامعه می تواند یادآور سازد؟  

لیدرهای انتخاباتی هر رفتار و کنشی انجام دهند نهایتا تصمیم نهایی در پای صندوق آرا منتهی به یک کاغذ می شود که صرفا در اختیار فرد فرد جامعه قرار داده می شود و هیچ کسی نه حق دارد و نه می تواند آن را برای شخص دیگری انشا کند.  

مردم می توانند با تصمیم گیری قاطع خود در عرصه انتخابات ذائقه نمایندگان را تغییر دهند و این گونه نباشد که نمایندگان از فردای انتخابات نسبت به رأی مردم بی توجه بوده و یا اینکه لیدری بخواهد با سو استفاده از نجابت مردم، به جای آن ها تصمیم بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول