اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیویورک‌تایمز: بعید است اسرائیل بتواند حماس را در کوتاه‌مدت شکست دهد

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دیدگاه غالب در آمریکا و در میان ارتش اسرائیل این است که تل‌آویو با شکست دادن حماس فاصله دارد.

نیویورک‌تایمز: بعید است اسرائیل بتواند حماس را در کوتاه‌مدت شکست دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه نیویورک‌تایمز در تحلیلی به قلم «توماس فریدمن» نوشته دیدگاه غالب در آمریکا و در میان ارتش اسرائیل این است که تل‌آویو با شکست دادن حماس فاصله دارد. 

فریدمن که تحلیلگر و ستون‌نویس نیویورک‌تایمز است نوشته بعید است اسرائیل بتواند حماس را در کوتاه‌مدت، یا با تحمیل هزینه‌های تحمل‌پذیر برای دنیا از حیث کشتار غیرنظامیان در غزه، شکست دهد. 

او همچنین خاطرنشان کرده گروه حماس، علی‌رغم انجام حملات ۷ اکتبر جنگ روایت‌ها را از اسرائیل برده است. 

پیش از این «ایهود باراک»، نخست‌وزیر سابق رژیم اسرائیل و «گادی آیزنکوت»، یکی از وزرای کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» نیز تصریح کرده‌اند که ارتش اسرائیل قادر به شکست حماس نبوده است. آیزنکوت، مضاف بر این، وعده‌ها برای شکست کامل حماس را «داستان‌سرایی» توصیف کرد.

ایهود باراک در یادداشتی روز پنجشنبه ضمن اعتراف به اینکه حماس در غزه شکست نخورده خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی شده بود.

آیزنکوت هم در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه گفت: «هر کسی که از شکست کامل [حماس] صحبت می‌کند حقیقت را نمی‌گوید. به همین دلیل است که ما نباید داستان‌سرایی کنیم..... امروز اوضاع در غزه به گونه‌ای است که اهداف جنگی‌مان هنوز محقق نشده‌اند.»

مصاحبه آیزنکوت روز پنجشنبه ساعاتی بعد از آن پخش شد که بنیامین نتانیاهو در سخنانی وعده «پیروزی کامل بر حماس» را داد و ایده کنار رفتن از قدرت قبل از اتمام جنگ را نیز رد کرد. 

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفت: «اسرائیل تحت رهبری من از دست یافتن به پیروزی قاطع علیه حماس دست نخواهد کشید و این قابل تردید نیست.»

وی ادامه داد: «ما مبارزه با تمام قوا را تا زمان دستیابی به اهدافمان از طریق اقدام نظامی ادامه خواهیم داد. متوقف کردن جنگ قبل از رسیدن به اهدافمان باعث لطمه به اسرائیل تا چندین نسل آتی خواهد شد.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول