اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

در انتخابات پیش رو، حضور حداکثری ملت مساوی با افزایش امنیت

امام‌جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته 29 دی‌ماه گفت: حضور حداکثری در انتخابات افزایش‌دهنده قدرت سیاسی کشور بوده و همانند قدرت نظامی برای ما امنیت به ارمغان می‌آورد.

در انتخابات پیش رو، حضور حداکثری ملت مساوی با افزایش امنیت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی ساداتی امام‌جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته 29 دی‌ماه ضمن اشاره به آیه تقوا، ماه رجب را ماه استغفار، توبه و معنویت معرفی کرد و اظهار کرد: ماه رجب یک مقدمه‌ای است برای ورود به ماه مبارک رمضان و دارای عبادات مخصوصی از استغفار و نمازهای ویژه‌ای که همه این‌ها نشان از فرصت زمانی دارد اشاره کردند

وی افزود: از فواید و آثار تقوا می‌توان به پرهیز از محرمات که در زبان دین به‌عنوان تقوا تعبیر شده برشمرد.

امام‌جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب بابیان این‌که مهم‌ترین وسیله‌ی سیر و سلوک معنوی تقرب به درگاه خداوند است تصریح کرد: بدون تقوا هیچ مقام معنوی به دست نمی‌آید و تا زمانی که درون؛ روح و اعمال خود را از چرک و گناه محرمات پاک و تصفیه نکنیم و تا زمانی که پیرو هواهای نفسانی باشیم شیرینی معنویت را احساس نمی‌کنیم.

وی در کیفیت نماز جمعه و تأثیر آن برای عموم نمازگزاران ادامه داد: حضور در نماز جمعه میعادگاه مؤمنین و متقین این است که ما به همدیگر یادآور و متذکر شویم که نشان، راه و هدف اصلی کسب تقوا است و تقوا برکاتی دارد یکی از آن برکات قدرت تشخیص حق از باطل است که در قرآن به نام فرقان نامیده شده است و دیگری جلب محبت خداوند تبارک‌وتعالی که خداوند انسان‌های متقین را دوست دارد.

حجت‌الاسلام ساداتی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن اشاره دیدار اخیری که با رهبر انقلاب‌ اسلامی در ۲۶ دی‌ماه داشته، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مطلبی که تأکید داشتند اشاره به مظلومیت مردم غزه که هم مظلوم و هم پیروز بود و اینکه امروز مظلومیتشان در دنیا نمایان و همه‌ی مردم چه مسلمان و غیرمسلمان به این مظلومیت اعتراف می‌کنند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیست کودک‌کش در این دهه‌ی اخیر جنایاتی خلق کرده است که در تاریخ باید ثبت شود.

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب اذعان داشت: در صد روز اخیر بیش از ۶۵ هزار تن مواد منفجره بر سر یک محدوده جغرافیایی کوچک ریخته است؛ ۶۰ هزار نفر را زخمی که حدود ۳۰ هزار نفر از این‌ها شهید یا مفقود شدند و بیش از ۱۰ هزار نفر کودک کشته‌شده است.

وی مطرح کرد: امروز در یک جنگ ترکیبی نبرد با غرب و استکبار قرار داریم و در عرصه سیاسی مانند عرصه نظامی باید قوی عمل کنیم.

امام‌جمعه سرپل‌ذهاب به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات باعث تقویت قدرت سیاسی کشور می‌شود و عاملی است برای بازدارندگی در مقابل دشمن و حضور حداکثری باعث می‌شود دشمن طمع نکند یعنی همان‌طور که قدرت نظامی به ما امنیت می‌دهد حضور در انتخابات هم امنیت، عزت و قدرت می‌دهد.

 وی عنوان کرد: در انتخابات پیش رو تعیین فرد صالح و اصلح مورد تأکید است زیرا باعث عزت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول