اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان: نباید به تروریست‌ها و دشمنان روابط، اجازه سوء استفاده داد

وزیر خارجه پاکستان امروز در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان گفت که نباید به تروریست‌ها و دشمنان روابط، اجازه سوءاستفاده داد و وزیر خارجه ایران هم همکاری‌های ۲ کشور برای نابود کردن اردوگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان را ضروری خواند.

وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان: نباید به تروریست‌ها و دشمنان روابط، اجازه سوء استفاده داد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزرای خارجه ایران و پاکستان امروز برای دومین بار ظرف دو روز گذشته تلفنی گفت‌وگو کردند.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه خارجه پاکستان امروز (جمعه) ۲۹ دی ماه با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان ۲۷ دی ماه و یک روز پس از عملیات ضد تروریستی ایران علیه گروهک جیش الظلم در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی گفت که حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی امروز جمعه نیز ضمن با اهمیت خواندن جایگاه پاکستان در سیاست خارجی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران گفت که مناسب است محور همکاری‌های امنیتی و نظامی که در گذشته مورد توافق و تأکید مقامات ایران و پاکستان قرار گرفته، با جدیت دنبال شود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه نیروهای امنیتی ایران در قرارگاه‌های عملیاتی خود با هرگونه‌ عملیات تروریستی در همان ابتدا مقابله می‌کنند، گفت که این نیروها اجازه تحرک عملیاتی به تروریست‌ها را نمی‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به عملیات ضد تروریستی اخیر قرارگاه محلی ایران علیه گروهک جیش الظلم که مسؤولیت بسیاری از عملیات تروریستی از جمله حمله اخیر به پاسگاه انتظامی راسک را بر عهده گرفته، عنوان کرد: این اقدام عملیاتی در راستای وظایف آنی قرارگاه عملیاتی منطقه سیستان و بلوچستان و در جهت خنثی سازی تهدید تروریستی فوری بود که با توجه به شواهد و مستندات بیش از ۵۰ تروریست در این مکان در حال آماده سازی برای انجام اقدام تروریستی علیه ایران بودند که با اقدام به موقع نیروهای ایرانی ناکام ماندند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان گفت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ماست و همکاری‌های دو کشور برای خنثی و نابود کردن اردوگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان ضروری است.

به گزارش فارس، پس از عملیات اخیر ایران علیه گروهک جیش الظلم، پاکستان اقدام به حمله پهپادی به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران کرد، اقدامی که از سوی ایران محکوم شد و کاردار این کشور در تهران را به وزارت خارجه کشاند و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

به گفته امیرعبداللهیان در شرایطی که رژیم صهیونیستی به کشتار زنان و کودکان در فلسطین مبادرت می‌ورزد، لزوم اتحاد جهان اسلام و کشورهای بزرگ و موثر، بیش از پیش احساس می‌شود.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره بر آرمان‌های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت: نگرش مشترک در مبارزه با تروریسم هسته اصلی همکاری دو کشور است و پاکستان همواره بر روابط برادرانه و سازنده با ایران تأکید داشته و حق حاکمیت و تمامیت ارضی همواره مورد توجه جدی پاکستان است.

وی با اشاره به علاقه و احترام ویژه ملت و دولت پاکستان به جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه مناسبات برادرانه در تمامی ابعاد بین دو کشور تأکید کرد و افزود: ما دو همسایه دیرینه و مسلمان هستیم، تروریسم دشمن مشترک ماست و نباید به تروریست‌ها و دشمنان روابط، اجازه سوءاستفاده داد.

وزیر خارجه پاکستان گفت که همکاری و برادری محور اصلی کار ماست.

وی همچنین از امیرعبداللهیان برای دیدار رسمی از اسلام آباد دعوت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول