اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: تماس‌های دیپلماتیک حول تنش ایران و پاکستان ادامه دارد

سخنگوی کاخ کرملین گفت که تشدید تنش‌های اخیر در غرب آسیا، تا حدی ناشی از درگیری در غزه است که البته روسیه از گسترش آن نگران است.

کرملین: تماس‌های دیپلماتیک حول تنش ایران و پاکستان ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) گفت که مسکو در حال انجام تماس‌های دیپلماتیک درباره تنش میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «تنش بین ایران و پاکستان تا حدی ناشی از درگیری در غزه است که البته روسیه از گسترش آن نگران است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اضافه کرد: «نشانه‌هایی از گسترش درگیری غزه به منطقه خاورمیانه وجود دارد. مسکو از همه طرف‌های درگیر در غزه می‌خواهد خویشتن‌داری کرده و به دیپلماسی روی بیاورند».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جنگ اوکراین اشاره کرده و گفت: «تعداد زیادی از مزدوران خارجی در کنار ارتش اوکراین می‌جنگند و این موضوع هر بار تایید می‌شود».

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد که فعلا هیچ بحثی درباره احیای توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین وجود ندارد و دلیلی هم برای ازسرگیری مشارکت روسیه در آن نیست.

سخنگوی کرملین پیش از این نیز هرگونه مذاکره با اوکراین بر مبنای فرمول صلح پیشنهادی رژیم کی‌یف را رد کرده بود. (جزئیات بیشتر)

به نوشته اسپوتنیک، وی ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت جدید آرژانتین در لغو درخواست پیوستن به سازمان بریکس، گفت: «تعداد کشورهایی که مایل به عضویت در بریکس هستند بسیار زیاد است و این رضایت‌بخش است».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول