اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ثبت‌نام ۲ هزار و ۱۸۳ کارجوی ایلامی در سامانه جستجوی شغل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تعداد ۲ هزار و ۱۸۳ کارجو درخواست خود را در سامانه جستجوی شغل ثبت کرده‌اند.

ثبت‌نام ۲ هزار و ۱۸۳ کارجوی ایلامی در سامانه جستجوی شغل

اولین رویداد مردمی اشتغال در استان ایلام برگزار شد
  
اولین رویداد مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، در اولین رویداد مردمی اشتغال که با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در استان و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان برگزار شد، گفت: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، به‌کارگیری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل از اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال در استان ایلام است.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گام بزرگی در راستای بهبود فضای کسب و کار محسوب می‌شود، معرفی سامانه جستجوی شغل در حوزه‌های مختلف بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی یکی از اقداماتی بود که در نخستین رویداد مردمی اشتغال استان ایلام انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: بیش از ۱۰ نهاد و دستگاه اجرایی در اجرای نخستین رویداد مردمی اشتغال استان ایلام مشارکت کردند، دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار منطقه، تنوع فرصت‌های شغلی بدون مراجعه کارجویان به مراکز مختلف، دسترسی به آمار و اطلاعات بازار کار و تعادل بخشی در عرضه و تقاضای نیروی کار از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح است.

الیاسی خاطرنشان کرد: مشارکت فعال کاریابی‌ها در جهت ارائه خدمات تخصصی کارجویان و کارفرمایان با توجه به ماهیت کاری خود از دیگر اهداف رویداد مردمی اشتغال کار است و تاکنون تعداد ۲ هزار و ۱۸۳ کارجو درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

وی یادآور شد: تاکنون تعداد افرادی که از طریق این سامانه مشغول به کار شده‌اند ۱۱۰ نفر هستند و تا امروز تعداد ۳۰۴ عنوان شغلی نیز توسط کارفرمایان استان در این سامانه به ثبت رسیده است.

الیاسی با اشاره به اینکه جامعه هدف و مخاطبان این طرح کارفرمایان، کارجویان، دفاتر مشاور شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی داخلی است، تصریح کرد: بر این اساس صحت سنجی و راستی آزمایی به‌کارگیری جویندگان کار پذیرش شده از سوی کارفرمایان مشارکت کننده در طرح، پس از ۱۰ روز کاری انجام خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول