اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

عارف علوی: ایران و پاکستان دو کشور برادر هستند

رئیس‌جمهور پاکستان عارف علوی امروز پنجشنبه ایران و پاکستان را کشورهای برادر خواند و بر حل مسائل از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.

عارف علوی: ایران و پاکستان دو کشور برادر هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور پاکستان عارف علوی امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای ایران و پاکستان را کشورهای برادر خواند و افزود دو کشور باید مسائلشان را از طریق گفت‌وگو و رایزنی حل و فصل کنند.

او در این بیانیه گفت «پاکستان در حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مصالحه نخواهد کرد و همه اقدامات لازم را برای دفاع از آن انجام خواهد داد». 

 علوی در این بیانیه افزود «پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها احترام می‌گذارد و همین رفتار را از سایر کشورها انتظار دارد». او همچنین تروریسم را چالش مشترک خواند که از بین بردن آن نیازمند تلاش‌های جهانی است.

این بیانیه بعد از حمله امروز این کشور به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران منتشر شد که اعتراض ایران را در پی داشت. ساعاتی پیش سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی حمله انجام شده توسط پاکستان را محکوم کرد و گفت به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. 

 وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص این حمله ادعا کرد: «صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد».

 به گفته معاون انتظامی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز در روستای مرزی سراوان چند انفجار رخ داد که در این انفجارها هفت نفر جان باختند و همگی اتباع غیرایرانی هستند. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس، در حال حاضر مناطق مرزی ایران و پاکستان آرام و بی‌تنش است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول