اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف 120 دستگاه ماینر در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از کشف 12 مرکز و 120 دستگاه استخراج رمزارز از مراکز غیرمجاز در این استان خبر داد.

کشف 120 دستگاه ماینر در سمنان

سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اعلام اینکه 120 دستگاه استخراج رمزارز از مراکز غیرمجاز در این استان کشف ‌شده، میزان برق مصرفی این دستگاه‌ها را معادل بیش از سه هزار واحد مسکونی عنوان کرد.

وی افزود: تاکنون 2 رزمایش در زمینه کشف مکان‌های دارای ماینر غیرمجاز به اجرا درآمده که در این برنامه‌ها، 47 دستگاه استخراج رمزارز بدون مجوز کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا زمان حاضر، 224 مراکز غیرمجاز و در مجموع سه هزار و 338 دستگاه ماینر با همکاری عوامل انتظامی، بسیج، تعزیرات و همکاران این شرکت کشف ‌شده، گفت: میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه کشف‌شده، بالغ بر ۱۴ میلیون کیلووات ساعت برآورد شده است.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه در استان سمنان حدود 55 مرکز دارای مجوز استخراج رمزارز هستند، افزود: تعداد متقاضیان صدور مجوز جدید، پنج متقاضی است که با توجه به عدم انعقاد قرارداد و تأمین برق این متقاضیان، مطابق مقررات ابلاغی وزارت نیرو، لازم است از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین برق شوند.

وی با عنوان اینکه کمترین آسیب استخراج رمزارز از طریق غیرمجاز در شبکه‌های توزیع برق، افزایش آسیب به تجهیزات و لوازم برق منازل به دلیل نوسان و گاهی بروز آتش‌سوزی در ترانسفورماتورهای منصوبه است، اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارز حسب اعلام قانون‌گذار جرم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: این مراکز با توجه به روش‌های پیشرفته در شبکه توزیع برق در بیش از ۹۵ درصد مواقع قابل‌کشف خواهند بود.

حسینی‌نژاد بیان کرد: با عنایت به اینکه این دستگاه‌ها به خصوص در صورتی که به‌صورت غیرمجاز به شبکه توزیع برق متصل شوند، زمینه‌ساز ورود آسیب جدی به تجهیزات و لوازم برقی را برای شهروندان فراهم می‌کنند و متقاضیان برای نصب دستگاه‌ها از مجاری قانونی به اخذ مجوز اقدام کنند.

پایان پیام/74001/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول