اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آیین اختتامیه اولین رویداد باهم وطن برگزار شد

آیین اختتامیه اولین رویداد جایزه ویژه باهم وطن در سینما فلسطین برگزار شد.

آیین اختتامیه اولین رویداد باهم وطن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه اولین رویداد جایزه ویژه باهم وطن دوشنبه شب در سینما فلسطین تهران با حضور سردار عزیز جعفری 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد٬ حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی٬ جمعی از اهالی رسانه و مستندسازان با اجرای وحید رونقی برگزار شد.

در این مراسم بعد از تلاوت قرآن  مقداد خداداد دبیر این رویداد برروی صحنه آمد و بیان کرد: تشکر می‌کنم از دوستان نهاد روایت جهاد که ۱۴ روز زحمت کشیدند. در این مجموعه مستندهایی که جمع‌آوری شد، محسن اسلام زاده مربی‌گری تولید مستندها را انجام داد و عذرخواهی کرد که نتوانست امشب در اختتامیه این رویداد همراهمان باشد.

او افزود: قطعا سطح کیفی این مستندها بالاتر خواهد رفت، اما عنصر محتوا عالی است و در شبکه افق نیز اعلام شد که این مستندها قابلیت تبدیل شدن به بانک اطلاعاتی را دارند. امیدوارم این مجموعه‌ها در حوزه کمک کردم و نشان دادن راه حل به دستگاه حاکمیتی موفق عمل کند و مسئولان نیز به سراغ چنین محصولاتی بیایند.

خدادادبیگی در پایان اذعان داشت: ۳۰۰ عنوان مستند را به دبیرخانه بخش مسابقه ارسال کردند و ۲۰ اثر توسط هیات داوران انتخاب شد و در نهایت ۳ مستند در این اختتامیه جایزه خواهند گرفت. همچنین بخش ویژه‌ای را داریم که در آن به سوژه‌های قهرمان مستندها سه جایزه ویژه در نظر گرفتیم.

در ادامه این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: خوشحالم که چنین رویدادهایی انجام می شود، سازمان اجتماعی وزارت کشور و هم مجموعه های دیگر زحمت کشیدند و حرکت مردمی را امروز به ثمر رساندند. اواخر دهه ۸۰ متوجه شدیم که در حکمرانی نقصی روشن وجود دارد و ما دچار اشکالاتی هستیم.

او افزود: ما متوجه شدیم که نیاز داریم فضا را نسبت به گذشته تغییر دهیم و به تدریج حوزه تصدی گری و اجرای کارها از حاکمیت باید به حلقه‌های میانی و مردمی و جریان‌های عمومی انتقال دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه شاید این حرکت دشوار بود، گفت: نظام اداری که هم از گذشته به ارث رسیده بود علی رغم نهادسازی‌های انجام شده، بلعیده شد و پس از جنگ فضای دیوان سالاری ایجاد شد که برخی جریان ها را با خود ادغام کرد.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: امروز به حمد الله وقتی از جریان مردمی صحبت می‌کنیم با یک ادبیات جا افتاده طرف هستیم. خدا را شاکریم که ظرفیت بزرگی در جمهوری اسلامی قرار دارد و با وجود بحران‌های مختلف مشکلات حل شد. حال دولت به عنوان نهاد حاکمیتی، نظارتی و حمایتی و جریان عموم به عنوان نهادهای شکل گرفته از بطن فرهنگ و جامعه با عناوین متنوع یک حوزه تاثیرگذار هستند که باعث می‌شود جریان ها در کشور تقویت شوند.

جوایز

محمدحسین شفق برای مستند یکی لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد.

محمدمهدی فروغی برای مستند جاده‌های خاکستر لوح تقدیر و جایزه نقدی را کسب کرد.

امید مدحج برای مستند قاب همدلی جایزه روایت تندیس و جایزه نقدی را کسب کرد.

جعفر صادقی برای مستند باشگاه اندیشه تندیس و جایزه نقدی را دریافت کرد.

مسعود دهنوی برای مستند قطعه نوزده تندیس و جایزه نقدی را کسب کرد.

علیرضا باغشنی برای مستند آقای شورا تندیس و جایزه نقدی این رویداد را دریافت کردند.

همچنین در این رویداد از قهرمانان سوژه‌ مستند نیز تحقدیر شد در این اتفاق از

جعفر ملکی؛ به عنوان قهرمان ترک اعتیاد معتادان متجاهر

آرمان عطایی؛ به عنوان قهرمان ورزشی 

شهناز جعفری؛ قهرمان  همیاری خانواده 

مهران صحرایی؛ محله محوری مردم پایه  را کسب کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول