اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ساخت 77 واحد مسکونی برای معلولان سربیشه

رئیس اداره بهزیستی سربیشه گفت: ۷۷ واحد مسکن در شهرستان برای مددجویان بهزیستی سربیشه در حال ساخت است که از این تعداد ۴۷ واحد نهضت ملی و ۳۰ واحد تفاهم نامه بین بهزیستی و بنیاد مسکن سربیشه است.

ساخت 77 واحد مسکونی برای معلولان سربیشه

معصومه کدخدایی، رئیس اداره بهزیستی سربیشه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: در دولت سیزدهم برای اولین بار  پشت نوبتی مستمری بهزیستی در این شهرستان صفر شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی در این شهرستان ادامه داد: به جهت توجه دولت سیزدهم برای اولین بار در شهرستان در راستای  کسب حرفه‌ای اشتغال مرکز حرفه‌آموزی معلولان در سربیشه ایجاد و هم‌اکنون ۳۵ معلول شهرستان در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره بهزیستی با بیان این که در دولت مردمی ۴ برابر مستمری مددجویان بهزیستی شهرستان نسبت به دولت قبل افزایش یافت افزود: ۴ صندوق خرد معلولان در مناطق روستایی شهرستان و عضویت ۶۰ نفر از معلولان در این صندوق‌ها ایجاد شد.

همچنین به منظور  پیشگیری از معلولیت‌ها طی ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ کودک غربالگری بینایی و ۱۱۵ نوزاد شهرستان غربالگری شنوایی شدند.

به گفته کدخدای ۹۹۵ نفر تحت پوشش خدمات برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان سربیشه هستند و خدمات بهزیستی برای آنان در محل سکونت با کمک تسهیلگران و با حمایت و پشتیبانی دولت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در دولت سیزدهم برای ۴۷ نفر دانش‌آموز استثنایی در مناطق روستایی طرح پایلوت بهبود دسترسی در شهرستان سربیشه تسهیلگران آموزشی در خصوص نیازهای آموزشی و توانبخشی به کمک تحصیل آموزش آمدند.

این مقام مسوول از برگزاری ۲۳ جلسه کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت برای بررسی پزشکی ۴۸۹ فرد دارای معلولیت در شهرستان و به روز شدن پرونده‌های معلولان سربیشه خبرداد.

کدخدایی با اشاره  به نهضت مسکن بهزیستی شهرستان سربیشه گفت: ۷۷ واحد مسکن در  شهرستان برای مددجویان بهزیستی سربیشه در حال ساخت است که از این تعداد ۴۷ واحد نهضت ملی و ۳۰ واحد تفاهم نامه بین بهزیستی و بنیاد مسکن سربیشه است.

رئیس اداره بهزیستی سربیشه در ادامه از کمک بلاعوض به معلولان خبر داد و افزود: کمک بهزیستی به هر واحد مسکن تک معلولی ۱۰۰ میلیون تومان و ۲ معلولی ۲۰۰میلیون تومان بصورت بلاعوض است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول