اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کسب جایگاه دوم قصرشیرین در سامانه رصد اشتغال

مراد باباخانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین از ابتدای سال‌ جاری تا کنون با 803 شغل ثبت شده در سامانه رصد اشتغال در جایگاه دوم استان قرار دارد.

کسب جایگاه دوم قصرشیرین در سامانه رصد اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراد باباخانی معاون سیاسی اجتماعی  فرمانداری قصرشیرین در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین اظهار کرد: سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری را ۹۱۷ شغل اعلام کرد که تاکنون ۸۰۳ مورد آن معادل ۸۸ درصد ایجادشده است.

وی افزود: این میزان تعهد اشتغال توسط ۱۸ دستگاه اجرایی محقق شده است و بهترین تعهد اشتغال ایجادی مربوط به صنعت معدن تجارت با ۳۳۲ اشتغال تعهد شده است که تاکنون ۲۵۵ شغل آن ایجادشده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین تصریح کرد: هم‌اکنون ازنظر تعهد اشتغال ایجاد و ثبت آن در سامانه رصد در رتبه دوم استان کرمانشاه بعد از شهرستان کنگاور هستیم و تلاش و همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها قابل‌تحسین است و می‌توانیم با حریت در تداوم کار به‌عنوان جایگاه نخست استان باشیم.

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند عاملی برای جلوگیری از مهاجرت افراد و بازگشت مردم به این شهرستان مرزی باشد، ادامه داد: باید همه دسته‌ها تلاش کنیم با اشتغال‌زایی و امید افزایی مردم را به سکونت در این شهرستان رغبت کنیم و زمینه اشتغال و به‌کارگیری افراد جویای کار فراهم شود.

باباخانی خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات بند «ب» تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ با توجه به آمار اخذشده از سامانه تاکنون ۲۵۳ طرح به مبلغ ۲۵۶ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۲۵۶ نفر معادل ۹۳ درصد تسهیلات توسط بانک‌های عامل شهرستان پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری بررسی و با توجه به آمار اخذشده از سامانه تاکنون تعداد ۱۲ طرح قالیبافی با تسهیلات درخواستی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.

علی‌اشرف بادپران رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قصرشیرین نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی اهتمام و جدیت کامل داشته باشند تا پایان امسال میزان اشتغال تعهد شده را محقق کنند و افراد جویای کار از قبل آن منتفع شوند.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول