اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معدوم‌سازی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان از کشف و معدوم سازی بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

معدوم‌سازی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اردستان

سعید راعی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری  تعداد ۲ هزار و ۸۱۹ رأس دام سبک و ۳۱۰ رأس دام سنگین در کشتارگاه دام اردستان زواره کشتار شده که با نظارت بهداشتی صورت گرفته توسط ناظر بهداشتی این شبکه، مقدار یک هزار و ۸۷۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: در این بین چهار رأس دام سبک و یک نفر شتر بالغ، به صورت کامل و همچنین مقدار یک هزار و ۵۵۷ کیلوگرم انواع امعاء و احشاء دامی ناسالم و غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی حذف و معدوم شد.

راعی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های خام دامی لازم است که تنها از مراکز معتبر و از واحدهایی که لاشه‌های فروش آنها دارای مهر و لیبل کشتارگاه هستند، تهیه شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتار و بسته‌بندی غیرمجاز با شماره تماس سراسری سازمان دامپزشکی تماس حاصل کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول