اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برخورد قاطع دادستانی کردستان با ترک فعل در حوزه زمین‌خواری

دادستان مرکز استان کردستان از برخورد قاطع با کوتاهی و هرگونه ترک فعل در حوزه زمین‌خواری در راستای تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری خبر داد.

برخورد قاطع دادستانی کردستان با ترک فعل در حوزه زمین‌خواری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد جباری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش استانی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مقابله با زمین‌خواری و تجاوز و تصرف اراضی ملی از مهم‌ترین دغدغه‌های حقوقی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه امروز زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی به صورت عمدی و غیرعمدی بسیار چشمگیر است و متاسفانه شاهد غفلت در این حوزه هستیم.

به گفته وی، ضعف قانون از مهم‌ترین عوامل این دگردیسی است، نقض قانون، ضعف در حوزه اجرایی، نظارت و جلب مشارکت همگانی از مهم‌ترین عوامل تعدی به زمین‌خواری است.

دادستان سنندج از برخورد قاطع با کوتاهی و هرگونه ترک فعل در حوزه زمین‌خواری در راستای تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: برخی‌ افراد در سطح استان چند هکتار برای اجرای طرح طوبی تحویل گرفته و بعد از چند سال آن را به خانه باغ تبدیل کرده‌اند که با آنان برخورد شده است.

جباری اضافه کرد: در اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه زمین‌خواری، سه راهبرد کلان و ۶ راهکار اجرایی قابل استفاده است.

وی عنوان کرد: پیشگیری مسئله اصلی و از راهکارهای مقام معظم رهبری برای مبارز با فساد و جرم است.

وی افزود: توسعه دولت الکترونیک،‌ تأکید بر شفاف‌سازی ارگان‌ها در حوزه تغییر کاربری اراضی، دستور بر عوامل ترک فعل، تهیه سند ملی محیط زیست و پیوست ملی زیست محیطی داشتن پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت مردمی در مبارزه با زمین‌خواری از دیگر راهکارهای مهم مطرح شده مقام معظم رهبری در این حوزه است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول