اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پروژه های مختلف مسکن را در صدرا عملیاتی خواهیم کرد

استاندار فارس گفت: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر حل مشکلات شرق شهر صدرا و وجود زمین های غرب این شهر جدید، می‌کوشیم بخش قابل توجهی از قانون جوانی جمعیت، تامین مسکن ایثارگران، اجرای نهضت ملی مسکن و همچنین تامین مسکن نخبگان و نیروهای علمی را در این شهر عملیاتی شود.

پروژه های مختلف مسکن را در صدرا عملیاتی خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه، در حاشیه جلسه شورای مسکن استان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: در نشست امروز در خصوص زمین های شرق و غرب شهر جدید صدرا تصمیماتی اتخاذ شد تا بتوانیم هم در قالب طرح نهضت ملی مسکن و هم قانون جوانی جمعیت که یکی از اهداف نظام و دولت است، اقدامات موثری انجام دهیم.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین مسکن مردم و طرح نهضت ملی مسکن، تلاش کرده‌ایم جلسات شورای مسکن استان را هر هفته برگزار کنیم و علاوه بر این از پروژه‌های مختلف نیز بازدید میدانی داشته باشیم.

وی، حمایت از نخبگان و نیروهای ارزشمند علمی را یکی از موضوعات مطرح شده جلسه امروز شورای مسکن استان برشمرد و گفت: نیمی از جمعیت ۱۵۶ هزار نفری متقاضی طرح نهضت ملی مسکن متقاضی دریافت مسکن در شهرستان شیراز هستند.

استاندار فارس گفت: در تمام شهرستان های استان تقریبا زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته و تنها در حوزه شهرستان شیراز که نیمی از ثبت نام کنندگان آن مربوط به شیراز و شهر صدرا است در بحث تامین زمین مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با مصوبات جلسه امروز این مشکلات حل و فصل شود.

بیشترین میزان ساخت مسکن ملی را در فارس داریم

مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم در این جلسه  گفت: در این استان بیشترین میزان ساخت مسکن را در کشور داریم و حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی باید ساخته شود.

محمود رضا طالبان افزود: از ۱۶۰ هزار واحد مذکور حدود ۴۵ هزار واحد به شکل یک و ۲ طبقه و ۱۱۵ هزار واحد نیز به شکل چهار طبقه احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین امروز حدود ۱۲ هزار هکتار زمین در فارس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، عدد گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: تفاهم نامه ای با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امضا شد تا بتوانیم عمده مصالح ساختمانی که بنا است در این طرح استفاده شود از درون استان تامین شود و این پول در استان به نحوی حفظ شود.

پایان پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول