اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خدمت‌رسانی به بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر آموزش‌وپرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر در بدنه آموزش و پرورش اعم از خانواده شهدا، خانواده جانبازان و فرزندان رزمنده‌ها هستند.

خدمت‌رسانی به بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران صبح امروز در حاشیه سفر سه روزه مشاوران وزرای دولت سیزدهم به استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی، اظهار داشت: آموزش و پرورش تنها دستگاهی بود که حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۹ دستور دادند به منظور خدمات‌رسانی و پشتیبانی از وسایل آموزشی و تربیتی فرزندان شهدا مدارس شاهد تاسیس شود. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۳۶۰ مدرسه شاهد در سراسر کشور تاسیس شده و حدود ۲۸۲ مدرسه ایثارگران داریم که ایثارگران ما در آنجا مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی به ایثارگران جامعه فرهنگی، بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر در بدنه آموزش و پرورش داریم که اعم از خانواده شهدا، خانواده جانبازان و فرزندان رزمنده‌ها هستند که در جامعه تعلیم و تربیت مشغول خدمت‌رسانی هستند و جزو جامعه هدف ما هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان طرح‌های در دست اقدام امور شاهد و ایثارگران برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر، تصریح کرد: برنامه‌هایی که آموزش و پرورش برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر، بر اساس ابلاغ دولت، از محل بند (و) تبصره ۹ آیین‌نامه بودجه سال ۱۴۰۲ و آیین‌نامه اجرایی این بند (و) که یک درصد از اعتبارات کل دستگاه‌ها به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد که در آنجا بیش از ۳۰ برنامه اعلام کردیم.

وی ادامه داد: از جمله اجرای طرح سپاس در راستای تکریم و تجلیل خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی، مجلدسازی و مستندسازی خاطرات ایثارگران و همینطور برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده، اردوهای زیارتی و سیاحتی راهیان نور که هم برای دانش‌آموزان و هم فرهنگیان طراحی می‌شود. همه این‌ها برنامه‌های آموزش و پرورش به منظور تجلیل، توسعه و تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور هستند.

مظفر اضافه کرد: آموزش و پرورش با ظرفیت گسترده‌ای اعم از ۷۳۰ منطقه آموزشی و بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه‌ای که در اختیار دارد فقط در یک فعالیت، مثلا فعالیت برگزاری جشنواره و یادواره شهدا، تنها دستگاهی است که در سال، حداقل در هر مدرسه یک یادواره برگزار می کند، یعنی بیش از ۱۰۰ هزار یادواره برگزار می‌شود و این اتفاقات بی‌نظیری‌ است که فقط آموزش و پرورش می‌تواند با توجه به ظرفیتی که دارد آن‌ها را رقم بزند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول