اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر دادرس: وظیفه اهل قلم و اندیشه پاسخگویی به شبهات است

جانشین فرمانده کل ارتش تأکید کرد: اهل قلم و اندیشه باید نیاز های جامعه را شناسایی کرده و به الگوسازی و فرهنگ سازی در جامعه بپردازید و به شبهات مطرح شده در جامعه پاسخ متناسب دهید.

امیر دادرس: وظیفه اهل قلم و اندیشه پاسخگویی به شبهات است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس، جانشین فرمانده کل ارتش در آیین اختتامیه هشتمین همایش اندیشه و قلم که امروز (سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه) در هشتمین همایش اندیشه و قلم ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: امروز در عرصه ای زندگی می کنیم که با انواع هجمه های مختلف از سوی دشمنان مواجه هستیم.

وی افزود: امروز دشمنان ما با بهره گیری از فضای مجازی درحال تاثیرگذاری بر ذهن های جوانان و قشر های خاکستری مردم در راستای عدم تصمیم گیری صحیح هستند و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از سال ها قبل این خطر را به نهادهای مختلف گوشزد کرده بودند. 

امیر دادرس ضمن اشاره به روایاتی مبنی بر اینکه عقل و قلم جزو اولین مخلوقات خداوند بودند، تصریح کرد: عقل معیار تشخیص خیر از شر است و می‌توان به کمک آن از نشانه‌ها به حقیقت نهان رسید. علم و دانش همانند خمیر مایه‌ای هستند که به کمک آن‌ها می‌توان بستر یک اتفاق بزرگ را رقم زد. لازم به ذکر است که قلم قادر است به دست‌یافته‌ها عمر بدهد و آن‌ها را جاودان کند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه مقاومت در عرصه‌ اندیشه و قلم دشوار‌تر از مقاومت در عرصه‌ی نبرد سخت است، خاطرنشان کرد: امروز به سبب شبه‌افکنی های پی در پی دشمنان به‌ویژه در فضای مجازی، انتخاب مسیر درست بسیار سخت‌تر از گذشته شده و تفکیک حق از باطل را دشوار کرده است.

وی با اشاره به صحبت های شهید مطهری درباره خودِ دانی و خودِ عالی افزود: خودِ دانی ممکن است انسان را به خدادانی برساند ولی گاهی ما را به مقصود نهایی نمی‌رساند؛ اما خود عالی همان «من» واقعی و مجرد هر فرد است. اقدام ما اگر به عملی در حوزه دین منتهی نشود، خود عالی را ارتقا نمی‌دهد و در مقابل تهاجمات ما را مصون نمی‌کند.

امیر دادرس ادامه داد: خود عالی به گونه‌ای باید در کتاب‌ها و آثار اهل قلم انتقال داده شوند که در این میدان هجمه‌ها به ذهن جوانان ما جهت دهند، در غیر این صورت از همه آن آثار جز یک پوسته توخالی باقی نمی‌مانند. 

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نظام های استکباری جهانی با نفوذ در بستر فرهنگی کشورهای مختلف قصد دارند تا به افکار آنان جهت دهند، گفت: امروز جوانان به میزان زیادی تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته‌اند، دشمنان نیز با هدف قرار دادن جایگاه والای خانواده، قصد تخریب آن را دارند.

وی با برشمردن هجمه های مختلفی که امروزه در فضای مجازی با آنان مواجه هستیم، گفت: توهین به خداوند، توهین به پیامبر اکرم (ص) و ایجاد شبهات و بی اعتبار کردن دین از جمله هجمه های بسیار مهم در این حوزه است که نیازمند برنامه ریزی از سوی اهالی اندیشه و قلم برای پاسخ گویی متناسب به این تهدیدات است.

امیر سرتیپ دادرس هدف اصلی فضای مجازی را در میان مدت تغییر ارزش های جامعه دانست و تصریح کرد: شما اهل قلم و اندیشه باید نیاز های جامعه را شناخته و به الگوسازی و فرهنگ سازی در جامعه بپردازید و به شبهات مطرح شده در جامعه پاسخ متناسب دهید.

گفتنی است؛ در این مراسم از هشت عنوان کتاب با عناوین سرود سربلندی، آبی بیکران عشق، راهبرد ولایت، جان بر سر پیمان، کارنامه فرمانده، به وقت۱۶و۴سایت پدافندی سوباشی، پیشرفت و اقتدار در گام دوم انقلاب و جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی توسط جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول