اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کارکنان در ساعت اداری حق تبلیغ له یا علیه داوطلبان انتخاباتی را ندارند

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعت‌های اداری حق تبلیغ برای یک نامزد یا علیه وی را ندارند و در خارج از وقت اداری هم بدون استفاده از عنوان و جایگاه اداری و به‌عنوان یک شخص حقیقی می‌توانند تبلیغات کنند.

کارکنان در ساعت اداری حق تبلیغ له یا علیه داوطلبان انتخاباتی را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حسن همتی فر صبح امروز در نشست شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضاییه پیشگیری بوده و در قانون انتخابات نیز این مسئله به‌صراحت ذکرشده است تا در جرائم و تخلف‌های انتخاباتی به‌جای برخورد، بیشتر نگاه پیشگیرانه اعمال شود.

وی بابیان اینکه شورای پیشگیری از جرائم و تخلف‌های انتخاباتی در این شهرستان تاکنون ١۵ مصوبه داشته است، گفت: ذیل فعالیت این شورا دو کمیته تبادل اطلاعات و فضای مجازی راه‌اندازی شده است که ضابطین قضایی رصد اخبار و جمع‌آوری مطالب و اطلاعات از این فضا را انجام می‌دهند و در صورت لزوم برخورد صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درزمینه چهار مؤلفه مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در برگزاری انتخابات اسفند سال جاری، بیان کرد: خبرنگاران و به‌ویژه فعالان فضای مجازی باید نسبت به برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم کمک کنند و در کنار این مسئله نیز نگذارند اخلاق انتخاباتی و قوانین نقض شود.

همتی فر با یادآوری این موضوع که تنور انتخابات در این شهرستان پس از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها و حضور نماینده تمام اقشار و گروه‌های سیاسی روزبه‌روز گرم‌تر شده است پس باید مشارکت اولویت اول همه قرار بگیرد، تصریح کرد: دشمن به دنبال ناامیدی و حضور نداشتن مردم پای صندوق‌های رأی بوده اما باید رسانه‌ها در ترغیب مردم برای حضور پرشور و حداکثری در ١١ اسفند مشارکت جدی و مؤثرتری داشته باشند.

وی با اشاره به ماده ٧۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بر اساس این ماده ائمه جمعه دائمی و موقت، کارکنان نیرو‌های مسلح، رئیس و اعضای هیأت‌های نظارت، هیأت‌های اجرائی و ستاد انتخابات، فرماندار، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آن‌ها و بازرسان و سایر متصدیان امور اجرائی و نظارتی انتخابات در طول مدت مسؤولیت در فرایند انتخابات موظف‌اند در ساعات و محیط اداری و غیر اداری بیطرفی کامل را حفظ کرده و نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آن‌ها اقدام یا اعلام نظر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان ادامه داد: بر اساس همین ماده از قانون انتخابات عدم رعایت مفاد آن جرم است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده ١٩ قانون مجازات اسلامی و به انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

همتی فر یادآور شد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم در ساعت‌های اداری حق تبلیغ برای یک نامزد یا علیه وی را ندارند و در خارج از وقت اداری هم بدون استفاده از عنوان و جایگاه اداری و به‌عنوان یک شخص حقیقی می‌توانند تبلیغات کنند.

وی بابیان این مطلب که مدیریت در فضای مجازی برای کانال‌ها راحت‌تر از گروه‌ها بوده است، افزود: مدیران گروه‌های فعال در فضای مجازی به‌ویژه گروه‌های مؤثر که بیش از ۵٠٠ عضو دارند و از افراد نخبه و تأثیرگذار تشکیل شدند باید تمام اعضای خود را شناخته و اظهارنظر برای افراد ناشناخته که شناسایی نشدند را محدود کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان بیان کرد: فعالان فضای مجازی در کنار ایجاد شورونشاط انتخاباتی باید مراقبت کنند تا از خط قرمزها یعنی ولایت مطلقه فقیه، نظام، انقلاب و دستاوردهای آن و... عبور نشود و افرادی عامدانه یا غیر عمد اقدام به سیاه نمایی و زیر سؤال بردن خدمات این نظام نباشند چون قطعاً با خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

پایان پیام/ ٧٠٠۴٣

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول